CinemaLion

2016. március 20. 10:22 - Tomlion

Crank (2006) - Kritika

Nagyon szeretem az akciófilmeket, főleg azokat, amik nem nagyon állnak meg, hanem végig pörögnek az egész játékidő alatt. Éppen ezért vagyok hálás a Baaad Movies-nak, amikor először említették, hogy mennyire szeretik ezt a filmet, éppen ezért én is megnéztem és mind a mai napig hálás vagyok nekik, mert egyike a kedvenc akciófilmjeimnek! Ez itt személyes véleményem szerint Jason Statham legjobb filmje, a Crank-Felpörögve!

mv5bmjg0njaxndy4mv5bml5banbnxkftztcwoda5mjmzmw_v1_sx640_sy720.jpg

Chev Chelios-nak nagyon rossz napja van! Egy videóüzenetet kap egy bizonyos Ricky Verona (Jose Pablo Cantilli) nevezetű kisstílű bűnözőtől, hogy éppen megölte egy kínai méreggel, egy általa elkövetett bérgyilkosság miatt, amit nem lett volna szabad elvégeznie és megtudja, hogy már csak alig egy órája van hátra a halálig. Chev a bosszútól fűtve elhatározza, hogy ezt nem hagyja annyiban és bosszút áll, amiért felforgatja egész Los Angeles-t és mindenkit megöl, aki az útjába mer kerülni.

crankdeserteagle-6.jpg

A film egy igazi B filmes, alig 12 millió dollárból készült ostoba, vérben tocsogós, elképesztően vicces, meg polgárpukkasztó és pörgős akcióbomba a legjobbik fajtából, amit életemben láttam! A film egyik legnagyobb erőssége, hogy egyáltalán nem gondolja komolyan magát úgymond az akciófilmeknek a paródiájának tekinti magát. Minden amit látunk egyáltalán nem szabad komolyan venni! Annyi elképesztő hülyeség történik benne, hogy azt nem lehet körülírni. Ennek ellenére ez nem egy vígjáték vagy paródia, mert ha akciókról van szó, akkor az kőkemény és a minimális költségvetéshez képest nagyon látványosak és mint mondtam nagyon véresek, ami a fiatal korosztály számára egyáltalán nem ajánlott. Ahhoz képest, hogy a film szinte a nullából készült egyáltalán nem érződik B filmnek, mint a mai Steven Seagal, Dolph Lundgren vagy a Jean Claude Van Damme direkt DVD-re készített filmjei! Az operatőri munka és a vágás tökéletes, nagyon jól tudták érzékeltetni a kézi kamerás módszerekkel és kamerakezeléssel a méreg és egyéb dolgok által okozott kaotikus képet és pörgős képsorokat, amit Chev átél. Ezen felül vannak kisebb töltelék részek is, ahol drogos hallucinációkat is láthatunk, aminek köszönhetően drogfilmnek sem elhanyagolható, mert nagyon jól visszatudták adni, hogy mit élhet át egy drogos.

crank1.jpg

A színészi játékról! Jason Statham egyértelműen egy rossz színész, amit szinte minden filmjében láthattunk, de szerintem ebben a filmben nyújtotta élete legjobb alakítását. Ahogyan a megállíthatatlan, adrenalint hajhászó, kissé félőrült, vicces, kemény Badass állatot alakítja az egyszerűen zseniális. Ez is azt mutatja, hogy mennyire élvezte a forgatásokat. Chev barátnőjét, a buta, és néhol idegesítő, de ártatlan Eve-et a gyönyörű Amy Smart alakított meglepően jól. Amikor megjelent Eve karaktere elsőnek azt hittem, hogy a készítőknek vele sikerült megölniük a filmet, és igen az első pár percben tényleg idegesítő volt, de szerintem Amy Smart-nak köszönhetően nagyon hamar megkedveltem őt, egyáltalán nem vont le semmit a film értékéből. Azért is örülök neki, mert egy olyan autósüldözést és Badass Chelios pillanatot láthatunk, amiért mind a mai napig hálás vagyok! Viszont a Veronát alakító színész inkább ripacs volt, mint jó, viszont ebben a szürreális világban játszódó filmben még az ő karakterét is eltudtam fogadni olyannak, amilyen. A többiek az oké kategóriában még benne vannak, senki sem volt kirívóan rossz.

Egyetlen negatívum, amit a filmmel kapcsolatban tudok mondani, hogy itt-ott tényleg érződik az alacsony költségvetés, főleg a helikopteres résznél és a humor is olyan, hogy vagy befogadja valaki vagy nem (én betudtam). Azt is be kell vallani, hogy ez egy 100%-ig rétegfilm, ami biztos, hogy nem mindenkinek fog bejönni, főleg az érzékenyebb lelkűeknek. Viszont az aki vevő ezekre a dolgokra, mint én akkor az imádni fogja minden egyes percét!

mv5bmti3nta2ntqxnf5bml5banbnxkftztcwnja5mjmzmw_v1_sx640_sy720.jpg

Összefoglalva mit is mondhatnék erről a filmről? Az R-es korhatár besorolás határait feszegető minimál költségvetésű , ostoba, de marha szórakoztató akciómozi a legjobbik fajtából, ami képes volt majdnem 43 millió dollárt kaszálni, ami egy ilyen stílusú filmtől 2006-ban egy hatalmas meglepetés siker volt, de még kritikai szempontból is mondtak rá egy-két jó szót, amit egy ilyen stílusú film esetében nem nagyon szoktam látni! Azoknak tudom ajánlani a film megtekintését, akik vevőek a beteg és brutális dolgokra, akik egy nagyon nehéz és fárasztó munkanap után nem akarnak gondolkodni, hanem csak kiakarnak kapcsolódni egy laza hullákkal és vérrel teli másfél órára! Mint azt korábban mondtam a fiatal korosztály számára, akik még csak a Marvel képregény mozikon edződtek nem ajánlott!

10/10 - 97%

Címkék: 2006 Kritika Crank
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr138506030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
CinemaLion
süti beállítások módosítása