CinemaLion

2017. február 01. 12:00 - Tomlion

Filmes napló: 2017 Január

Sziasztok! Újabb hónap, újabb filmek! A megszokott módon itt elolvashatjátok, hogy az előző hónapban miket néztem meg. A korábban már látott, újra nézett filmeket egy nagy X-el jelölöm!  

usability-testing-uk-cinema-websites.jpg

Elrabolva 10/10 X (Az új évet a kedvenc filmemmel kellett kezdenni!)

Vak sötét 10/8 (Inkább kemény Thriller, mint Horror, de egy nagyon hatásos és egyedi film filmélmény volt.)

Midsomer - Az életművész 10/8

WALL-E 10/9 X

Torta 10/7 (Állítólag ez miatt a szerepe miatt kapta meg Daniel Craig a 007-es ügynök szerepét. Ha sztori szinten nem volt annyira különleges, a fordulatot kivéve, mert egy átlag "gengszter" sztori volt, azonban kiválló a színészi játék.)

layer_cake_pic03.jpg

Nagy hal 10/9 (Egyre ritkábban adódik lehetőségem egy igazán jó gyerek/családi film megnézésére. Ez egy igazi kis gyöngyszem, amit nem bírtam ki sírás nélkül!)

Őrült Stone 10/5 (Egy kis költségvetésű angol sci/fi/akció/nyomozós?, picikét Szárnyas fejvadász hangulatú hülyeség, ami nem volt annyira rossz. Egy kellemes baromság!)

007 - Dr. No 10/7 (A filmről készített minikritikámat ITT elolvashatjátok!)

Bullit 10/7 (Igazából soha nem értettem ezt a Steve Mcqueen őrületet. Nem tartom rossz színésznek, de szerintem nem annyira emlékezetes, mint sokan gondolják. Ez a film is nem miatta volt annyira emlékezetes, kivétel persze az a fantasztikus autós üldözés! Maga a sztori viszont, főleg a krimi szál számomra nagyon kiszámítható volt.)

bullitt-chase.jpg

Mátrix Újratöltve 10/6 (Decemberben ismétleten megnéztem az első részt, hogy felkészüljek a két folytatásra, és olyanok is lettek, mint amire számítottam. Sokat akart mondani, de a végére végül nem mondott -szerintem- semmit, az akciók nagy része súlytalan volt és túl sok volt bennük a CGI és még sorolhatnám a hibáit. Azonban volt a filmnek egy egész jó sodrása, őszintén sokkal rosszabra számítottam, de az biztos, hogy nem szeretném többet látni.)

Mátrix Forradalmak 10/5 (Az előző rész hibái itt viszont már hatványozódtak. Még az előző részhez képest is kevesebbet nyújtott, pedig az után már tényleg alacsonyak voltak az elvárásaim. Érdekes módon a finálé sokakkal ellentétben számomra értelmezhető volt, de közel nem olyan egyértelmű, mint ahogyan a készítők képzelték.)

Halálos hajsza 10/8 X

One Piece Movie 13: Gold 10/8 (Egy igaz minőségi One Piece mozi, véleményem szerint a legszórakoztatóbb film az utolsó 3 One Piece mozi közül. Nem a legjobb, de a legszórakoztatóbb! Egy Mission: Impossible stílusú, kreatív harcokkal rendelkező instant szórakozás!)

Érkezés 10/8 (Nem csodálom, hogy miért lett ennyire sikeres a Fogságban és a Sicario rendezőjének a legújabb filmje. Egy elgondolkodtató, értelmes film, ami nem szájbarágósan mondja el a közönségének a dolgokat, hanem ráveszi, hogy használják a fejüket is.)

arrival4.png

Midsomer - Vérbe festve 10/9 (Hosszú ideje az egyik legkiemelkedőbb epizód. Sajnos a színészi játék továbbra is gyengécske a mellékszereplők részéről, de ez egy olyan sztori, amit szívesen megnéznék a nagy vásznon is... Természetesen más karakterekkel és apróbb változtatásokkal a sztorin.)

Sherlock - Rózsaszín tanulmány 10/10 X (A 4. évad alkalmából itt az ideje, hogy ismét megnézzem a sorozatot, amit a 2. évad óta nem néztem, mert túl sokat kellett várni az évadokra, ezért türelmesen kivártam, hogy megjelenjen a 3. és a 4. évad. Három évembe került, de szerintem érdemes volt rá várni. A Sherlock Holmes történeteket mindig nagyon szerettem, akár a könyveket, akár az újabbnál újabb sorozat/film adaptációját, de a Sherlock messze az egyik legjobban sikerült verziója ezeknek a történeteknek!)

Gólyák 10/5 (Nem vártam tőle túl sokat, nem is kaptam semmit. Egy kellemes gyermek mese, semmi több.)

Verdák 10/7 X (A Verdák 2. bemutatóm után úgy éreztem ideje 3-4 év szünet után újra megnézni ezt a filmet, és egy akkora nosztalgia bomba volt, amit öröm volt nézni. Nem a Pixar legjobbja, de egy nagyon jó családi film.)

Mélytengeri pokol 10/10 (Ez a film nagyon meglepett! Egy meglepően nagyon jól felépített első 40-50 perc és egy olyan finálé, amit egy katasztrófa filmnél még soha nem éreztem... Terror. Peter Berg a Túlélő után nem meglepő, hogy hasonló stílusban, félelmetes beállításokkal jelenítette meg a látványos akciókat, de itt sokkal erőteljesebb és ütősebb volt, részben a film témájának köszönhetően. Nagyon régen éreztem egy "egyszerű" robbanást ennyire félelmetesnek, és horrorisztikusnak, mint ebben a filmben.)

8dfbee86a230789338179eb04f1d1dd5_640.jpg

Farkas 10/6 (A közelgő Logan film miatt ideje volt bepótolni az előző önálló Farkas filmet. A pocsék X-Men kezdetek: Farkas-nak köszönhetően évekig nem mertem megnézni ezt a filmet, és egy kellemes meglepetés lett belőle. Sajnos a forgatókönyv, főleg a szövegkönyv nagyon gyengén lett megírva, és túl sok benne a logikai baki. Nagyon sokszor olyan párbeszédek hangzanak el, amiket nem akartam elhinni, mert olyan gyerekesek és komolyan vehetetlenek voltak. Ennek ellenére a rendezés kimagaslóan jó volt. Eléggé brutálisnak nevezhető egy PG-13-as filmhez képest és a lasabb, érzelmes részeknek is volt súlya. Remélem az utolsó Farkas film majd mindannyiunkat a földbe fog döngölni!)

A könyvelő 10/7 (Ha az ostoba akció filmek nagy részét okosan készítenék el, akkor több olyan jó film készülne el, mint A könyvelő.)

Kaliforniai álom 10/8 (Az Oscar egyik legesélyesebb filmje, de van egy olyan érzésem, hogy úgy fog járni, mint az Avatar. Az összes technikai díjat elfogja vinni, de a nagyobb kategóriákban szerintem el fog bukni. Amúgy a film magyon tetszett. Egy igaz feel good film a jobbik fajtából, amit csak látni és élvezni kell.)

la-la-land-still-feature.jpg

Állj, vagy lő a mamám! 10/6 X (10 éve, ha láttam utoljára a filmet, és nem olyan pocsék, mint mindenki mondja. Persze, mint vígjáték, krimi vagy akció film nem állja meg a helyét, de egy kellemes kikapcsolódás a család számára.)

007 - Oroszországból szeretettel 10/8 (Ebben a Bond filmben sikerült kijavítani a legtöbb hibát, ami az első filmben zavart. Jobbak a színészek és a karakterek, látványosabbak az akciók, a sztori is sokkal jobban van felépítve. Persze a mai néző számára még mindig egy picikét lassú, de én egy percig nem unatkoztam rajta.)

Elysium - Zárt világ 10/6 (Mint egy látványos, tucat akció film egyáltalán nem rossz. Persze a vágás néha nagyon béna a sok Shaky Cam miatt, de a látvány világa, és persze maga a világ, amiben a film játszódik nagyon mocskos és érdekes. Azonban a 9-es körzet rendezőjétől sajnos ez nagyon kevés volt. A vége konkrétan egyáltalán nem egy pozitív jövőt jósol az emberek számára, ami pont egy ilyen filmnél nem így kellett volna megcsinálni! A Blu-Ray tulajdonosoknak azonban mindenképpen tudom ajánlani a film beszerzését, mert ez a film ordít a magas felbontásért!)

elysium-3a.jpg

Drive 10/10 (Sokáig nem éreztem magamat felkészültnek ennek a filmnek a megnézésére. 2011-ben szerintem nem is tetszett volna, de most, 5 évvel később akkorát ütött, hogy emlékeztetett engemet arra, hogy miért szeretek filmet nézni.)

Dark City 10/8 (A Drive után pedig elérkezettnek láttam az időt, hogy megnézzem a Dark City-t is, és örülök is, hogy így tettem, mert méltatlanul lett a mai generációk számára elfelejtve ez a klasszikus. Nagyon jó történetvezetés, nagyon jó színészek és egy zseniális forgatókönyv egy elképesztő csavarral a végén.)

Macbeth 10/9 (A klasszikus Shakespear-i történet legkorhűbb bemutatása. Autentikus szöveg, kiválló színészi játék és egy olyan látvány világ, amitől eleredtek a könnyeim, annyira gyönyörű volt. Nagyon lassú a történet vezetése és az autentikus Shakespeare-i szövegek miatt picikét nehéz az elején követni, de aki ráhangolódik az imádni fogja!)

macbeth2.jpg

A fegyvertelen katona 10/7 

Trója (rendezői változat) 10/8 X (10 éve láttam utoljára és ezt a filmet csak egy féle képpen lehet jellemezni... EPIKUS!)

Shrek 10/9 X

Train to Busan 10/9 (Kritika várható!)

Címkék: Filmes napló
4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr2412172478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mangekyo22 2017.02.16. 17:08:49

Szép kis lista!

A One Piece-ről jut eszembe: mennyi anime filmet láttál eddig, beleszámítva az anime sorozatokhoz készült filmeket (One Piece, Dragon Ball stb) és a független (Miyazaki, Satoshi stb) filmeket?

Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2017.02.16. 19:24:20

@Mangekyo22: Elsősorban a legtöbb ismertebbet, de még mindig nagyon sok az elmaradásom. Nem régen néztem meg az Erased című sorozatot, ami érzelmileg annyival magával ragadott, hogy már nagyon régen éreztem ilyet!
Persze a sztori, főleg a krimi szál nagyon kiszámítható volt, de a végkifejletet nem láttam előre, valamint az egész sorozat rendezésileg egy igazi gyöngyszem volt!
Miyazaki-tól még csak a Chihiro-t és a Poko Rosso-t láttam. Satoshi-tól pedig a Millenium Actress-t, a Perfect Blue-t elkezdtem, de a pocsék magyar szinkron miatt inkább abba hagytam és inkább megveszem DVD-n, hogy felirattal megnézhessem.
Nem vagyok anime rajongó, de nagyon szeretem a jó történeteket.
Sokan mondják a Cowboy Bebop-ról, hogy nagyon jó, ezért szerintem Márciusban elkezdem megnézni.
Sajnos az ember legnagyobb ellenfele az idő (film nézés, Kritika írás, Bemutató készítés, családi dolgok, munka...stb.)

Tényleg, mennyire tetszettek a bemutatóim?

Mangekyo22 2017.02.17. 09:35:33

A videókra gondolsz? Szerintem jók, bár a Verda 2-ős kicsit hosszú volt. ;)

Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2017.02.17. 13:32:40

@Mangekyo22: Az tényleg hosszú lett, de amikor elkezdtem írni a szöveget elért a szófosás és a legtöbb dolog, amiről beszéltem számomra lényeges volt és nem tudtam kihagyni. :P
CinemaLion
süti beállítások módosítása