CinemaLion

2017. június 26. 19:40 - Tomlion

Miért nem nézem meg a Transformers folytatásokat?

Kint van a mozikban az legújabb Michael Bay agymenés, a Transformers ötödik része. Viszont nem fogom megnézni, mert az első rész kivételével egyik Transformers folytatást sem néztem meg, így az ötödik részről sem lesz értelem szerűen kritika. Azért írom ezt a bejegyzést, hogy elmondhassam nektek miért maradt ki nekem ez a széria, ami úgy tűnik sajnos még hosszú évekig nem fog véget érni.

transformers-already-has-four-films-and-almost-four-billion_4q4c_640.jpg

A Transformers széria számomra teljesen kimaradt. Konkrétan az első filmet is csak tavaly láttam először, ami egynek nem volt rossz (10/6), de egyáltalán nem éreztem a késztetését, hogy megnézzem a többi epizódját. A legtöbb ember, akitől azt hallottam, hogy szeretik az első részt azt szokták mondani/írni, hogy egy pörgős, izgalmas, bitang látványos akció film. Tény és való, hogy az első résznek a látványa nem csak megállja a helyét, de szerintem mind a mai napig kenterbe ver nagyon sok manapság megjelenő "látványosnak" kijelentett filmet is, ami annak köszönhető, hogy nagyon sok, valóban megcsinált kaszkadőr mutatványt csináltak meg, ahol csak a robotokat csinálták meg, a legtöbb autót és épületet tényleg felrobbantottak satöbbi.. Az akciók, amik benne vannak pedig tényleg nagyon jók, a finálé pedig megmerem kockáztatni, hogy grandiózusan király. Viszont pörgős? Már az első filmben is olyan sok fölösleges jelenet volt, amiktől már tépkedni szerettem volna a hajszálaimat. Rengeteg a fölösleges történet szál, amik csak az időt húzza, Sam és a családja (főleg az anyja) rettenetesen idegesítőek, a humor pedig konkrétan óvodás szinten vannak. Az utolsó félóra tényleg pörgős, nem erről van szó, de addig van minimum 100-110 perc, ahol van 2-3 kisebb akció jelenet és ennyi. Pedig az összes film közül még ez a legrövidebb!

Mindig is egy pisilő robotot szerettem volna látni egy Transformers filmben!

Hogy jobban eltudjam magyarázni, hogy miért nem néztem meg idáig a folytatásokat pontokba foglalom!

1. Láttam a második rész első 45 percét!

Egyik nap a munkahelyen pihenő időben az egyik kollégám elhozta a második részt, hogy megnézzük. Úgy voltam vele, hogy nem régen láttam az első részt, és úgy is megakartam nézni a többi részt is, szóval egy jó alkalomnak gondoltam folytatni, míg frissek az emlékeim az első részből. Elkezdtük nézni, és az film eleji látványos akció jelenet után 30-40 percig csak transformers-2-08.jpgSam történetszálát láthattuk, ahol a szülei meglátogatták az egyetemen (?) ahol az anyja betép egy kis fűtől és megőrül, de előtte szépen részletesen megismerhettük a szobatársait akik mind egytől-egyig idegesítőek voltak. Ekkor mondtam a többieknek, hogy köszönöm a lehetőséget, de inkább kimegyek. Nem Sam-et és a szüleit, az idegesítő szoba társakait és kefélő kutyákat akarok egy látványos akció filmben, egy TRANSFORMERS filmben nézni, hanem Optimus Prime-ot akció közben aki természetesen néhány jelenettel később meghalt. KÖSZÖNÖM!

2. Nem ismerem az eredeti sorozatot.

transformers-2.jpg

Tudom ez a kijelentés egy picikét sántít, mert a legtöbb képregényfilmnek az eredeti szériáit sem láttam/olvastam. Itt viszont tudom, hogy az eredeti sorozat és filmek sokkal jobbak, mint ez a filmszéria. Viszont nincsen annyi időm, hogy pótoljak egy olyan mitológiát, ami sokkal érdekesebb, mint a filmadaptációi, valamint engemet személy szerint a G.I. Joe, a Transformers és társai sem gyerekként, sem felnőttként soha nem érdekeltek.

3. A látványvilág.

Most szerintem azt kérdezitek: "Miről ír ez a hülye, hiszen a látvány az király!" IGEN, az első és második résznek! Azonban a 3. résztől annyi számítógépes trükkött raktak már bele, hogy rossz rá nézni. Azonban a 4. rész az, ami leginkább rajzfilmszerűnek érződött. transformers-4-paramount.jpgMint azt fent írtam, az első részben a látvány azért néz ki mind a mai napig zseniálisan, mert rengeteg mutatványt valóban megcsináltak, egyedül a robotokat kellett odarajzolni a jelenetbe. Manapság viszont rengeteg robbanás, vagy egy egyszerű autós ütközést is meganimálnak, hogy ne kelljen valóban megcsinálni, mert az sok tervezést igényel, könnyebb meganimálni. Így viszont, mivel több dolgot kell a számítógépeknek átkonvertálni (nem tudom, hogy a filmiparban ezt hogy nevezik) amikor kész a film, sokkal tovább tart, így viszont kompromisszumokat kell kötni, kevésbé életszerűek a jelenetek. Őszintén megmondom, az első részben az akciók sokkal látványosabbak, mint a 4. részben, mert sokkal valóságosabbnak érződik!

4. UNALMASAK!

transformers-the-dark-of-the-moon-2011-review-carley-spencer-sam-witwicky-shia-labeouf-rosie-huntington-whiteley.jpg

Ezek a filmek indokolatlanul hosszúak. A 4. részig minden epizód egyre hosszabb és hosszabb lett az elődjénél. Egyedül a legújabb ötödik rész lett az, ami nem lett hosszabb az elődjénél, de még mindig 2.5 órás filmről beszélünk, ahol továbbra is a játékidő legnagyobb részét az emberi szál veszi el és a robotok jó, ha fél órát akcióznak. Optimus Prime-ról is azt hallotam, hogy a legújabb filmben jó, ha 15 percet szerepel! Kit érdekelnek olyan karakterek, akik olyan politikai és morális hülyeségekről beszélnek, amiket olyan, mint ha egy óvodás írt volna! A szerelmi kapcsolatokat pedig meg sem említettem. Annyira fárasztóak és unalmasak, hogy félelmetes, hogy az első rész óta mindig felmerül ez a lerágott téma!

5. Már láttam az összes létező bemutatót róluk.

Film nézés mellett a másik kedvelt hobbim, hogy sok filmről készített bemutatót nézek. Nem csak a Baaad Movies-t és a Filmbarátok Podcast-et, hanem külföldi videósokat, olyanokat, mint például a Nostalgia Critic, Chris Stuckmann, RedLetterMedia, Ralphthemoviemaker és még sorolhatnám. A Transformers szériáról, főleg a 2. és a 4. részről is láttam nagyon sok bemutatót, ahol elmondják, hogy miért rosszak ezek a filmek. Komolyan mondom ezek a videók sokkal szórakoztatóbbak, mint az aktuális filmek. Persze, egyesek mondhatják, hogy ne másnak a véleményére hallgass, nézd meg magad a filmeket, de őszintén... Ha ilyen sok ember utálta ezeket a filmeket, nekem pedig az első rész sem volt egy nagy durranás nem érzem szükségét, hogy elvesztegessek további 10 órát az életemből a Transformers filmek nézésével.

Ralphthemoviemaker zseniális Transformers 2. Bemutatója!

6. Sokkal több és jobb film van, amit moziban szeretnék nézni.

2017-main.jpg

Tudományosan ki van számolva, hogy egy átlag mozi néző (mint például én) egy évben maximum 5-6 alkalommal jut csak el a moziba (sőt, én tavaly talán csak 3-4 alkalommal voltam). Éppen ezért én nagyon megválogatom, hogy mely filmekre megyek el moziba. Idén például moziban néztem meg a Lego Batman filmet, John Wick 2-t, A galaxis őrzői vol. 2-t, a Halálos 8-at és a Logant. Viszont még látni szeretném a Baby Driver-t, a Dunkirk-et, az új Majmok bolygóját, Kingsman 2-t,  Az utolsó Jedi-t és még sorolhatnám. És nem biztos, hogy mindegyiket megtudom nézni moziban. Közben pedig olyan filmeket is nézek, amiket még mindig nem néztem meg, pedig már évek óta meg kellett volna. Éppen ezért nincsen időm egy olyan filmet megnézni, ami rohadtul nem érdekel.

7. Michael Bay többre is képes!

bay-header.jpg

Néhányan azt gondoljátok, hogy én is azok közé tartozom, aki utálja Michael Bay-t, pedig ez nem igaz. A korábbi filmjei, A szikla, és a Bad Boys 1-2 konkrétan a kedvenc akció filmjeim között szerepelnek, az Armageddon szórakoztató, a Sziget sem volt rossz. Sőt, a 2016-os 13 óra: Bengázi titkos katonái egy kellemes visszatérés (10/7) volt Bay részéről, aki, ha akar még mindig tud egy klasszikus akció filmet készíteni. Azonban a Transformers filmekben konkrétan már semmit nem ad bele, már beleszarik az egészbe, állandóan ugyan azt a filmet készíti el, amit már 2007-ben is láttunk, csak több robbanással, több idegesítő karakterrel satöbbi. Az első rész azért működött, mert Steven Spielberg volt az egyik fő producer a munkálatokban, ahol sok dologban beleszólása volt. Az a film azért működött (valamennyire), mert a legnagyobb hülyeségek nem kerültek be, mert Spielberg nem engedte. Mivel a film egy hatalmas siker lett Bay-el elszaladt a ló és teljesen szabad kezet kapott, ami azt eredményezte, hogy a filmek egyre megalománabbak, és rosszabbak lettek. Egy jó rendező tanul a kritikákból és mindig próbál új dolgokat egy sikeres szériába belerakni. Bay viszont úgy áll hozzá ehhez a szériához, hogy: "Minek változtatni rajta? Az emberek úgy is megfogják nézni!" ami az egyik legszomorúbb igazság, amit valaha mondott.

Röviden ezek miatt nem érdekel a Transformers széria. Viszont, mint mindig, továbbra sem kell egyetértenetek a véleményemmel. Ha ti szeretitek ezeket a filmeket az nagyszerű, örülök nektek. Én csak leírtam a gondolataimat, hogy miért nem nézem meg ezt a szériát és miért nemlesz az új filmről kritika.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr6912622017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CinemaLion
süti beállítások módosítása