CinemaLion

2017. augusztus 01. 01:00 - Tomlion

Filmes napló: 2017 Július

Sziasztok! Újabb hónap, újabb filmek! A megszokott módon itt elolvashatjátok, hogy az előző hónapban miket néztem meg. A korábban már látott, újra nézett filmeket egy nagy X-el jelölöm!  

56352544-cinema-background.jpg

Amerikai szépség 10/10 (Egy nagyon nehéz film, aktuális társadalom kritikával, amit 10 éven belül biztosan nem akarok újra megnézni!)

Kong: Koponya-sziget 10/7 (A filmről készített kritikámat ITT elolvashatjátok!)

James Bond - A kém, aki szeretett engem 10/6 (Egy tipikus Moore Bond film vicces és néhány ikonikus jelenettel, gonosztevővel és a világ legjobb Bond kocsijával, amiket korábbról is ismertem, mert annyira ikonikusak. De maga a film egynek jó volt, semmi több.)

Hegylakó 10/7 (Egy érdekes, látványos fanatasy/kaland film, ami őszintén nem egy hatalmas durranás, de egynek elvoltam vele.)

Képtalálat a következőre: „highlander 1”

Jack az óriásölő (1962) 10/6 (Egy nagyon kedves, mégis néhol eléggé brutális és félelmetes mesefilm, amivel az volt az egyetlen komoly bajom, hogy egy átlagos mesefilmhez képest a karakterek túlzottan érdekletenek és annyi logikai hülyeség van benne, hogy az már fájdalmas volt. Viszont a látványvilág a korához képest tényleg nagyon jó! Néhol persze egy picit rosszul öregedett, de ne csodálkozzunk egy ilyen öreg filmnél. Egyszer szerintem érdemes megnézni. mert összegészében nem bántam meg.)

Midsomer - Szalmaasszony 10/5 (Idáig talán a leglogikátlanabb, legostobább és leggyengébb epizódja a sorozatnak.)

Az Útvesztő: Tűzpróba 10/5 (Az előző filmért egyáltalán nem voltam oda, mert annyira logikátlan és értelmetlen volt az egész, hogy egyedül az akció jelenetek miatt adtam annak a filmnek 5 pontot. Ez viszont jobb lett... Legalább is az akciók terén. Olyan masszivak, gyorsak, izgalmasak, brutálisak lettek, valamint kevesebb CGI-t használtak az elkészítésükre, mint az első részben. A legdúrvább pedig az, hogy izgultam a kicsit sem érdekes karakterekért. Ez teljesítmény!  A sztori viszont hordozza az első résznek a sebeit is. Semmi érdemlegeset nem válaszólt meg az első részből, amik felmerültek bennem, továbbra is temérdek logikátlanság és hülyeség van benne, a karakterek pedig csak jönnek, és mennek. Ennek ellenére nem bántam meg a megnézését!)

Képtalálat a következőre: „maze runner 2”

Psycho 10/8 (Hitchcoc egyik legismertebb filmjét végre sikerült megnéztem. Sajnos a filmben lévő csavar annyira ismerős, mint a Birodalom visszavág fordulata volt, ezért ez számomra nem volt meglepetés, de ennek ellenére egy nagyon jó film, ami megelőzte a korát. Két dolog zavart csak egyedül. Az egyik, hogy a dialógusok nagyon a 60-as évek elejét idézik. Picit erőltetettnek érződnek, de lehet a szinkron is hibás ezen. A másik pedig a film vége, ahol egy személy mindent megmagyaráz a közönségnek. Állítólag az a jelenet nem volt benne eredetileg, de abban az időben a közönség annyira nem értette meg a film végét, hogy azt a jelenetet Hitchcoc-nak muszály volt beleraknia, hogy az emberek megértsék a filmet. Ez manapság sajnos már nem állja meg a helyét és a legtöbb átlag ember megértené e helyzetet, de ez csak egy apróság a nagy egészhez képest. Filmtörténelem!)

A sárkány útja 10/6 (Amennyire tisztelem Bruce Lee munkásságát és hagyatékát ez az első film, amit láttam tőle. Azonban maga Bruce Lee és a harc jelenetei kivételével túl sok értékelhető dolgot nem találtam benne. Idegesítőek a karakterek, a humor nem működik, a szövegkönyv egy kész vicc, a film végén pedig van egy fordulat, aminek rohadtul semmi értelme nincsen. Egyedül az akció jelenetek voltak 10/10-esek. Jackie Chan-nek a humor sokkal jobban működött.)

Angyalszív 10/9 (Ezt a filmet csak az igazi krimi rajongóknak tudom ajánlani. Egy nagyon sötét, depresszív, néhol horrorisztikus, filmélmény, nagyon jó színészekkel, gyönyörű operatőri munkával, amik azonnal odaszögezik az ember figyelmét. A film vége sajnos egy picikét nyakatekert volt, ami rontott egy picit az élményen, de ennek ellenére egy olyan élményben volt részem, amit a Hetedik óta nem éltám át!)

angelheart87-deniro-rourke.jpg

Sherlock Holmes - Törvényes gyilkosság (1979) 10/8 (Christopher Plummer Sherlock Holmes filmjeit még nem láttam, ez volt az első és egy nagyon kellemes meglepetés volt!)

A martfűi rém 10/8 (Egy kegyetlen és nagyon nehéz filmélmény, amit nem hittem volna, hogy egy magyar krimire ezt el lehet mondani! Őrülök, hogy a magyar filmek minősége évről évre javulnak.) 

Misery 10/9 (Nem vagyok hajlandó ezt a filmet a magyar címén nevezni! Egy nagyon erős Stephen King adaptáció egy nagyon erős és félelmetes női főszereplővel. Utólag tudtam meg, hogy Oscar díjat kapott a szerepére, amit teljes egészében megérdemelt.)

Kapcsolat 10/8 (Ha szerettétek az Érkezés-t, akkor szerintem érdemes ezt a hasonló kaliberű 97-es Robert Zemeckis filmet is megnézni. Talán már nem olyan erős, mint annak idején, de egy nagyon kellemes filmélmény és hasonlóan érdekes gondolatokkal, amivel az Érkezés is rendelkezik.)

Bizony, a férfi nem más, mint a fiatal Matthew McConaughey, még mielőtt felkapott lett volna! ;)

1988_5.jpg

Száll a kakukk fészkéra 10/8 (Néha egy nagyon kellemes, néha viszont egy brutális filmélmény. Tudom, egy picikét gyenge idegzetűnek számítok, de ez is azt mutatja, hogy nagyon sok régi film több sokkoló élményt nyújt, mint a legtöbb mai horror/thriller.)

James Bond - Holdkelte 10/7 (A 007-es ügynök az űrben... Amikor megtudtam, hogy erről fog a film szólni előre azt mondtam, hogy ez egy nagy hülyeség. És lehet, hogy ezért szórakoztam rajta ennyire jól!  A korábbi, már-már klisés Bond filmek után jó volt egy ennyire elrugaszkodott filmet nézni, ahol a humor is jól működött, a sztori egy nagy hülyeség, de nem unalmas, a látvány világ pedig első osztályú! De nem csak a film végén zajló űrben játszódó részre gondolok, hanem az operatőri munka is elsőosztályú. A film elején van egy ejtőernyős akció jelenet, ami valami elképesztően látványos és izgalmas lett, valamint ilyene sok változatos helyszínt sem láthattunk (idáig) egy Bond filmen belül. Amilyen hülyeségnek gondoltam az elején, annál nagyobb meglepetés lett beőle!)

Sötét zsaruk 10/7 X (A 90-es évek egyik legjobb Sci-Fi vígjátéka!)

A Flintstones család 10/7 X (Hiába, nosztalgia bomba, nem tudom nem szeretni ezt a filmet!)

Forsaken 10/9 (Egy nagyon lassú Western, ami egy apa-fia kapcsolatáról szól gyönyörű látvánnyal, nagyon jó karakterekkel és remek színészekkel.)

forsakenkep.jpg

Haláli hullák hajnala 10/8 X (Amikor először néztem meg csak 7 pontot adtam a filmnek, mert sajnos a Zimbieland után néztem meg és ahhoz képest számomra közel nem volt olyan vicces. Azonban két év után ismét megnéztem, miután megismertem Edgar Wright teljes munkásságát és már sokkal jobban tudtam értékelni a film technikai részét. Sokan kritizálták a Baby Driver szerelmi szálát... Őszintén megmondom ebben a filmben ez a része a filmnek sokkal gyengébb vol mint a Baby Driver-ben volt, ezért nagyon nem működött. Értem, hogy a klasszikus Dead szériát is kipraodizálja a film, de őszintén megmondom a film jobban működik egy klasszikus Zombi filmként, mint vígjáték. Ezt egy olyan ember mondja, aki imádja a Cornetto Trilógia másik két részét! Ami megmentette számomra a filmet az-az utolsó 30 perc, ami valami elképesztően izgalmas lett!)

Logan 10/10 X (A filmről készített bemutatómat ITT megnézhetitek!)

Pókember: Hazatérés 10/7 (A filmről készített Kritikámat ITT elolvashatjátok!)

Match point 10/8 (Egy nagyon érdekes karakter dráma egy olyan csavarral a végén, amit nem láthatunk minden nap!)

match-point-movie-wallpapers-1.jpg

Frankenstein menyasszonya (1935) 10/7 (A klasszikus Frankenstein filmnek a közvetlen folytatása, ami nekem sokkal jobban tetszett, mint az első rész! Az új karakter Pretorius doktor egy nagyon emlékezetes akrakter, aki a kedvencem volt a filmben, illetve a Szörny is megismerkedik valakivel, ami egy nagyon érdeke történetszál volt, csak kár, hogy nagyon rövid volt! Mai szemmel is még mindig élvezhető!)

Némó nyomában 10/10 X (Talán a kedvenc Pixar animációs filmem, de őszintén nehezen tudnék a Toy Story és Toy Story 3 között készített filmekből egy listát csinálni, hogy melyik sorrendben a kedvencem!)

LA 92 10/10 (FreddyD ajánlásával megnéztem és nem kellett csalódni! Egy sokkoló, naturalista dokumentum film, amit nagyon rossz nézni!)

A hét mesterlövész (2016) 10/7 X (Ha van egy film, amit nagyon bánok, hogy tavaly nem néztem meg az moziban az EZ volt! Nem jobb az eredeti filmnél, nem arról van szó, mert a karakterek közel nem olyan emlékezetesek, mint az eredetiben, viszont a látványvilága, a színészek és az akciók miatt azt tudom mondani, hogy egy nagyon jó szórakoztató Western, amiből már nem kapunk egyet sem. Az elmúlt 20 évben szinte csak komoly hangvételű Western filmeket kaptunk 1-2 kivételével, eltűntek a könnyed szórakozást nyújtó vadnyugati történetek. A mai képregény dömpingben pedig nagyon jól esik egy klasszikusabb történetet nézni ami manapság készült. Ez a film minden ilyen igényt kielégít, ezért szeretem ennyire. Az eredeti filmek klasszikusok, de ez számomra sokkal inkább többször nézős!)

magnificent-seven-the-_2016_-5-news.jpg

Desierto: Az Ördög országútja 10/7 (Egy egyszerű, mégis izgalmas Slasher/Thriller a jobbik fajtából, amit nem minden nap láthatunk.)

A szörnycsapat 10/7 (Sok dolognak nem volt értelme, filmkészítési szempontból is sok hibája van a filmnek, DE... Ha gyerekként láttam volna ezt a filmet biztos vagyok benne, hogy imádtam volna és több százszor megnéztem volna. Nem tudom miért, de végig mosoly volt az arcomon a film nézése közben és nem érdekeltek a hülyeségei. Nem láttam még a Stranger Things-et, de valami ilyesmi stílusra és hangulatra számítok annál a sorozatnál.)

A diktátor (1940) 10/7 (Egy nagyon érdekes, néhol nagyon szórakoztató és fontos üzenettel a háborúról, viszont túl hosszú a film. Amikor Chaplin konkrétan Hitlert parodizálta az néhol nagyon túlnyújtott már, ami már nem volt vicces.)

Jay és néma Bob visszavág 10/9 (A Shop Stop-al csak elvoltam (10/7), de ezen a filmen rengeteget nevettem. Annyira tahó és ostoba, mint anno a Dumb és Dumber volt, csak itt rengeteg paródia elemmel és kikacsintásokkal lett a megspékelve, ami jót tett a filmnek!) 

image-w1280.jpg

James Bond - Szigorúan bizalmas 10/8 (A filmről készített kritikámat ITT elolvashatjátok!)

A vád tanúja 10/10 (Agatha Christie regénnyel ritkán lehet mellé lőni, de ez tényleg telibe trafált! Nagyszerű karakterek, még zseniálisabb zsínészek, a történet pedig természetesen fordulatokkal teli. Bevallom a vége fordulatra én is gondoltam, de annyira abszurdnak találtam, hogy elvetettem az ötletet, de amikor bejött nagyon meglepődtem, de az hogy-hogyan jött be tátva maradt a szám. :O)

Foglalkozása: riporter 10/5 (A film még nagyon érdekesen indult, de a végére konkrétan SEMMI nem lett belőle! Értem, hogy mire ment ki a történet, de a karaktereket, főleg a főszereplőt annyira nem tudtam megérteni, hogy a végére inkább idegesítettek a kezdetben érdekes dolgok. Jack Nicholson-t imádom, de itt semmit nem mutatott abból, hogy mire képes, a történet kiszámítható volt, izgalom mentes volt stb. Pedig az operatőri munka nagyon jó, a vágás kiválló a történet pedig a korához mérten bevállalós, de sehogy nem tudott bevonni. Nem tudtam izgulni rajta. A nagyon magas értékelési pontokat pedig nem értem! Attól, hogy a film készítés aranykorában a 70-es években készült nem kell minden filmre azt mondani, hogy zseniális, csak mert abban az időszakban készült. Nagyon nem jött be!)

Két férfi a városban 10/8 (Ez a film viszont nagyon pozitívan meglepett. Pont azt kaptam ettől a filmtől, amit az előzőtől vártam. A lassú felvezetés után, ahol megismertük a fontosabb karatereket és értékrendjüket beindul a sztori, ami a végére egy olyan igazságtalan gyomrost adott, ami miatt rögtön elment az életkedvem, mert sajnos a keserű igazságot mutatta. De az, hogy-hogyan tálalta... Azt nem fogom nagyon hosszú ideig elfelejteni!)

000000.jpg

Drakula (1931) 10/9 (Ettől a filmtől viszont tátva maradt a szám! Erre a filmre is egy Frankenstein szintű bájosan egyszerű filmre számítottam, ami a technikai korlátok miatt lett olyan, amilyen. Azonban a Drakula mind a mai napig megállja a helyét! Lugosi Béla egyszerűen félelmetesen jól játszik, pedig sokszor csak bajlósan néz előre, ami a 30-as években biztos sok embernél kitörte a frászt. A fényképezés egyszerűen lehengerlően gyönyörű, a zene is emlékezetes, a karakterek pedig nagyon jók. A film legerősebb része számomra Drakula és Van Helsing közös jelenetei voltak. Akkora feszültség van e két karakter között, hogy már én is felültem az ágyból, mert annyira izgalmas volt. Zseniális!)

Total Recall 10/8 X (Egy klasszis Schwarzenegger akció/sci-fi a jobbik fajtából.)

Samurai Cop 2: Deadly Vengeance 10/2 (Az első részről készítettem egy bemutatót, de csak most volt alkalmam megnézni ezt a Kickstarter folytatást... És olyan lett, mint amire számítottam. A régi bája elveszett, a humor nagyon eröltetett, az eredeti színészek beleeröltetése néhol fölösleges volt, az akciók a Shaky Cam miatt követhetetlenek voltak, a CGI vér pedig valami ocsmány volt. Az eredetiben legalább érződött az a kemény munka, amit beleöltöttek. Nagyon rossz volt az első rész, viszonyt annyira, hogy az már jó volt. Ezen viszont 3-4 alaklommal majdnem sikerült elaludnom, annyira semmilyen volt a végeredmény. NE nézzétek meg!)
13077_5.jpg
Címkék: Filmes napló
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr9212704575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
CinemaLion
süti beállítások módosítása