CinemaLion

2018. január 11. 10:28 - Tomlion

CinemaLion - Scooby-Doo: A nagy csapat (2002)

Tudom, hogy erről a filmről korábban írtam egy írásos kritikát (ITT), de úgy éreztem, hogy többet eltudok róla mondani, mint amit leírtam. 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr6813565647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xx18Rolandxx 2018.01.11. 20:16:28

Hát igen a Scooby Doo. Ez tipikusan az a rajzfilm amit csak szeretni vagy csak utálni lehet középút nincs. Nekem az eredetivel semmi bajom szerettem nézni kiskoromban. A Mizújs Scooby- Doo ugyan már nem volt az igazi de szódával még az is elment viszont a Nagyágyús sorozattól azt hittem , hogy ott mentem abban a pillanatban eret vágok. Már csak az Opening is rákészteti erre a nézőt ami az irtó szar magyar verziós dallal csak még szarabb lesz az egész. Bár még így is a franchise legjobbja a Scooby-Doo és a 13 kísértet bár azt is Vincent Price karaktere viszi el a hátán már csak a tipikus Vincent Price hang miatt is.

Az élőszereplős filmek viszont! Ahhhhh! Nem lenne igazából nagy baj velük ha nem erőltetnék bennük a rajzfilmre jellemző Bozont-Scooby hülyéskedéseket (oké tudom, hogy ők csak comic relief karakterek de akkor is) mert amit az animált kutya és Matthew Lillard lenyomnak az egy kész pokol. Igaz ami igaz a Looney Tunes filmbeli fricska nagyon jó volt de egy szar filmet fikázni egy másik szar filmben nem tudom mennyire hatásos. Meg most komolyan FINGÓVERSENY BAZDMEG? KOMOLYAN?

A többi színész közül egyedül Linda Cardellini az aki végig szimpatikus tudott maradni, Freddie Prince Jr. émelyitően idegesítő volt, Sarah Michelle Gellar jó volt anno a Buffyban de itt rémesen gyengén produkál de akiben tényleg nagyot csalódtam az Rowan Atkinson. Én anno gyerekként imádtam Mr. Beant és maga a színész is képes arra, hogy Bean-en kívül is vicces legyen ( Johnny English ) de amit itt összeripacskodik az méltatlan hozzá. Meg most komolyan Scrappie-t megtenni főgenyának egy olyan nevetséges indokkal amit senki nem vesz komolyan? Na hagyjuk már! És a CGI. Oké nem kéne ezen kiakadni elvégre eléggé a CGI korszak elején készült a film de akkor is ezek a szörnyen vetekedhetnének a Spawn beli sátánnal röhejes kinézet téren.

Remélem lesz a 2.részről is videó mert arról is van bőven mit mesélni :D

Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2018.01.11. 20:34:30

@xx18Rolandxx: ÚÚÚÚÚÚ Bozont és Scooby új önálló sorozata tényleg nagyon béna volt. A folytatásról természetesen majd lesz videó, az is egy érdekes darab! Minden, amit mondtál maximálisan egyetértek, csak nekem ennél a filmnél maximálisan dominál a nosztalgia, így míg mindenki más végig csak a negatívumokról beszélt volna próbáltam néhány pozitívumot és személyes élményeimet is elmondani. ;)

Filmdoki 2018.01.11. 20:35:45

Minőségi bemutató lett, bár nem meglepő. És igen, a cikknél jóval bővebben kifejtetted mi is a baj ezzel a filmmel :D A 30 perc pörgős volt, örültem, hogy alaposan belementél a sorozatokba/TV-filmekbe is, mondjuk én utóbbiakból szerintem max 1-2-t láttam.
Amúgy ez tényleg egy olyan film, amit gyerekként szeret az ember, mert basszus, mégiscsak Scooby nyomul a nagyvásznon! És valahogy akkor a színes-szagos látvány, a bugyuta poénok és ugye a Scooby-Bozont kettős elvitték a hátukon az egészet. Érdekes, hogy anno valahogy a CGI sem zavart, a szörnyektől meg én sem féltem, inkább viccesnek találtam őket, főleg mikor az egyik igyekszik elfújni az izző testét, majd felrobban :D Plusz jól emlékszek, hogy általános suliban milyen beleéléssel beszéltük meg a filmet, hogy melyik jelenet milyen vagány volt, vagy mennyire vicces. A 2. részt szintén szerettem, azt talán egy fokkal jobban, mert sok szörnyet behoztak a sorozatból, ez pedig hozzáadott az egész atmoszférájához, bár Fred és Diana ott is piszok idegesítőek voltak.
Viszont, totál egyetértek, hogy ez a film így felnőttként szinte értékelhetetlen, ha nincs az embernek nosztalgikus élménye vele. Tele van gyenge poénokkal, a 2000-es évek elejére oly jellemző böfögős-fingós viccek sem maradhatnak ki - megjegyzem, anno könnyesre röhögtem rajta magam, de egy 10 éves srác máshogy látja a dolgokat -, a színészek java ripacskodik, bár a karakterek nagyjából csak erre adnak lehetőséget. Szóval nem sok értékelhető dolgot lehetne benne találni.
Örülök, hogy elkészítetted a videót, mert a cikkben szépen rávilágítottal a bajokra, de nagyon is kellett ez a 30 perc, hogy részletesen kifejts mindent. Rolandhoz hasonlóan én is nagyon várom a 2. rész bemutatóját, remélem lesz hozzá bőven ihlet :D

Mangekyo22 2018.01.12. 15:26:10

Örülök, hogy felhoztad a párhuzamot eme film meg az előtte készült "Scooby-Doo A Zombik Szigetén" között, mert egyszerűen ordított a kettő közötti átfedések.

A videó nagyszerű volt!

madde16 2018.01.14. 17:35:15

De gyorsan megy az idő, már 16 éve néztem meg először és utoljára a filmet, de akkor vagy tucatszor (10 éves voltam) még Vhs-en! De így olvasva és nézve a kritikáidat nem sokszor maradtam le, nem is emlékeztem ezekre a dolgokra !
Számomra inkább a Looney Tunes filmeket szeretem: a 96-os Space Jam avagy Zűr az űrben ill. a 2003-as Bolondos dallamok: újra bevetésen!
Az utóbbi 96-os filmet múltkor volt a Viasat 3-on, még mindig nem veszített az élményéből, visszavágytam a gyerekkoromra, de a 2003-as filmen de anny és annyi hibával vagy teli, hogy kilőném az űrben akkor a világuniverzum semmisülne meg, nem a rajzolt karakterekkel van a gond, inkább a többi mással!
És van egy James Bondos utalás, amely Dalton mondja Frasernek hogy több bevetésen is volt (Halálos rémületben, A magányos ügynök)

Kibernetika 2018.08.25. 17:37:02

Én a Viharmadarakat szeretem gyerekkori kedvencként és abból nem tudom kinőni magam, hiába olyan szar, amilyen.
CinemaLion
süti beállítások módosítása