CinemaLion

2017. február 12. 15:25 - Tomlion

Ed, Edd és Eddy: A nagy mozidélután (2009) - Minikritika

A jó öreg téglalapos Cartoon Network egyik legemlékezetesebb és számomra a legjobb sorozatuk az Ed, Edd és Eddy volt. Éppen ezért, amikor megtudtam, hogy készül belőle egy, a sorozatot is lezáró TV film egyszerre megörültem, féltem és szomorú voltam. Szomorú voltam, mert tudtam, hogy a sorozat végleg véget fog érni, azonban örültem, hogy filmmel fog befejeződni a három Ed története, viszont féltem tőle, hogy egyáltalán méltó lesz-e a film a sorozatra? Mindenkit megnyugtathatok, mert a film méltó lett a sorozathoz!

4f51ac06390539dcf3fa50d104f7f75b-ed-edd-n-eddys-big-picture-show.png

Az Ed-ek megint megcsinálták, azonban túl lőttek a célon. A legújabb tervük, hogy pénzt szerezzenek a zsákutca gyerekeitől annyira füstbe ment, hogy a főhőseink kénytelenek menekülőre fogni a dolgokat, mert a többiek bosszút akarnak állni rajtuk. A három Ed-nek pedig csak egy lehetősége maradt... Felkeresik Eddy bátyját, hogy biztonságba kerüljenek! 

A film olyan mint a sorozat volt! Őrült, kiszámíthatatlan, nagyon vicces... Mondtam már, hogy őrült? A rendezés kifogástalan lett. A film eleji stáblistás jelenetben láthatjuk a csendes, békés zsákutcát, ami már előre sejteti, hogy itt bizony valami nem stimmel, mint egy régi vadnyugati filmben. Utána pedig egy nagyobb hanghatás és láthatjuk a zsákutca azon részét, ami az Ed-ek szerkezete kárt okozott a környéken.

bps_scam3.jpg

Ez után következik az egyik legintenzívebb első 15 perc, amit filmben utoljára "A szikla" című akció filmben láthattam. Az Ed-ek menekülnek Sapi, Rudi, Szöszi, Köbjani és Deszka elől, ami nem olyan könnyű, mint azt gondolnátok.

Meglepő a filmmel kapcsolatban, amire elsőnek nem számítottam, hogy az Ed-ek kapcsolatát egy picikét jobban kibontják. Nem mennek bele annyira a részletekben, de megtudhatjuk például, letoltes_3.jpghogy Eddy miért is viselkedett úgy, ahogy a sorozat folyamán, Dupla D kiakad azon, amit csináltak és, hogy Ed és Eddy képtelenek felfogniuk a helyzetük súlyosságát. Apróságnak tűnik, viszont nagyon sokat mélyíti a karaktereket. Az egyetlen pici negatívum számomra csak az, hogy az első, nagyon beteg 15 perc után nagyon lelassúl a film és több szálra (3-4) szakad a sztori. Szerencsére nagyon jól elvannak osztva a szereplők között az időtartam, senkit sem látunk túl sokat vagy túl keveset a kelleténél.

maxresdefault_14.jpg

A film humora pedig szintén elsőosztályú! Azt tudom mondani, hogy aki szerette a sorozatot, az ezt is szeretni fogja. Aki pedig nem, az értelemszerűen nem. Az animáció nagyon szép, tényleg nagyobb büdzsé volt a filmben, mint a sorozatnak, bár semmi különleges nem mondható el rajta, bár örültem, hogy a film tényleg elhagyta a zsákutcát és láthattunk még milyen helyiségek, tájak vannak a városon kívül. Egyetlen negatívumnak talán a hirtelen jött befejezést tudnám mondani. Picikét összecsapottnak érződik, a film lassabb tempójához képest, ami az első negyed óra után jött.

A filmet minden 90-es évek Cartoon Network rajzfilmeken felnőtt embernek tudom ajánlani, főleg azoknak, akik annyira szerették a sorozatot, mint én. Egy agyatlan szórakozás, és egy olyan, méltó lezárás, amit sok sorozat nem mondhat el magáról.

10/9 - 92%

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr8912251178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mangekyo22 2017.02.16. 17:02:46

Á, mennyit néztem anno ezt a sorozatot! A film is nagyon jó volt! De remélem nem fogják újra elővenni, mert úgy volt jó, ahogyan volt!

Amúgy mi a véleményed a Samurai Jack 5-ik évadjának bejelentéséről? Te várod?

Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2017.02.16. 19:17:55

@Mangekyo22: Számomra az év legjobban várt sorozata!!! :D
CinemaLion
süti beállítások módosítása