CinemaLion

2017. június 01. 07:00 - Tomlion

Filmes napló: 2017 Május

Sziasztok! Újabb hónap, újabb filmek! A megszokott módon itt elolvashatjátok, hogy az előző hónapban miket néztem meg. A korábban már látott, újra nézett filmeket egy nagy X-el jelölöm!  

cinema-background-footage-024725417_prevstill.jpeg

A Sólyom végveszélyben 10/9 X (Körülbelül 10 éve láttam utoljára, és akkor csak egy simán jó filmnek tartottam. Ennyi évvel és több 1000 film után viszont meglepett mennyire intenzív és király a film. A fél órás felvezető után konkrétan egy másfél órás akciójelenetet kapunk, utána pedig lelassúlnak az események és megkapjuk a mára már elhíresült műtétes jelenetet, ami még mindig nagyon kemény. Nagyon minimális Shaky Cam, követhető, brutális akciók, kell ennél több?) 

black_hawk_down.jpg

Ördüg ügyvédje 10/8

Búj, búj ördög 10/5 (Nagyon ígéretesen indult, nagyon szórakoztató volt, de sajnos elvesztette a lendületét és unalomba fulladt. De még mindig a jobb paródiák közé tudom sorolni!)

Midsomer - A halász király 10/7

Mélyütés 10/8 

Sztálingrád (2013) 10/7 (Egy nagyon látványos, orosz film. A színészek jók, az akciók látványosak, bár néha túlzásba estek a lassítások alkalmazásával, és a sztori is lasabb a kelleténél. Ennek ellenére egy megnézést mindenképpen megérdemel. A 93-as német verziót még nem láttam, de majd beakarom pótolni.)

600px-stalingrad2013-mp40.jpg

A komornyik 10/6

Robotzsaru 10/8 X

The Guest 10/10 (Egy zsigerekig ható, a 80-as évek hangulatát megidéző, Terminátor szerű sztori messze a legjobbik fajtából. Akiknek nem tetszett a Drive szerintem ezt szeretni fogják!)

A profi 10/9 (Egy francia akció/krimi, ami nagyon meglepett. Egy Rambó/Kommandó stílusú ostoba, de kevésbé látványos olcsó filmre számítottam, helyette viszont egy nagyon jó és földhöz ragadt forgatókönyvvel, intenzív és izgalmas jelenetekkel rendelkező emlékezetes film. Az egyetlen komoly negatívum számomra, hogy hiába csinálta Ennio Morricone a zenét, a film fő zenéjét szinte az összes jelenetben lejátszották, ami a végére már idegesítő volt. Tudodm, hogy egy kisebb produkció volt, mint egy amerikai film, de szerintem még 3-4 zenét simán beleférhetett volna a költségvetésbe.)

belmondo4.jpg

A galaxis őrzői vol. 2. 10/8 (A filmről készített Kritikámat ITT elolvashatjátok!)

Amerika kapitány: A Tél katonája 10/10 X (A munkahelyen teljesen véletlenül ez a film ment a TV-ben, én pedig ott maradtam. Hiába, még mindig a kedvenc MCU filmem!) ;)

James Bond - Élni és halni hagyni 10/4 (Ezt a filmet még akkor láttam, amikor Sir Roger Moore még élt, ezért nyugodtan kijelenthetem, hogy egy unalmas, fölöslegesen túlnyújtott Bond film egy inkompetens főhőssel. Annyiszor esett csapdába ez-az idióta, hogy a végére azt hittem ott hagyom a filmet. Miután a gonoszok 3-4 alkalommal már csapdába csalták Bond-ot és az egyik alkalommal felajánlják neki, hogy üljön le szerintetek mit csinál? A hülye leüll és két fémpánt leköti a kezét! Utána pedig kiszabadul és hátulról leüti! Ebben a filmben még a humor sem működött. Talán azért, mert már más időket írunk, de ebben a filmben én egyszer sem mosolyodtam el. Nagyon gyenge!)

A Nagy Fal 10/7 (Pofátlanul ostoba... De marha szórakoztató!)

the-great-wall-movie-matt-damon.jpg

Egyiptom istenei 10/4 (A Nagy fal után igazi lejtmenet! Dögunalmas sztori, nagyon gyenge színészi játék, ami megbocsájtható lett volna, ha legalább a látvány és az akciók jók és szórakoztatóak lennének. Pedig a film rendezője nem más, mint Alex Proyas, aki olyan filmekkel ajándékozott meg, mint például a Holló és a Dark City! Mi történt itt?)

Felforgatókönyv 10/8 (A mai világban nagyon tudom értékelni az eredeti filmeket. Ezt viszont ajánlani is tudom bárkinek!)

Asterix: Az istenek otthona 10/7 X (A filmről készített Minikritikámat ITT elolvashatjátok!)

Széttörve 10/7 (M. Night Shyamalan visszatért. Nem a legjobb filmje és a végefelé megint elkezdett elszaladni vele a ló, azonban a film végi fordulat teljesen megváltoztatott mindent!)

hero_split-2017.jpg

Tiszta szívvel 10/7

xXx: Újra akcióban 10/4 (Hihetetlen, hogy ezt mondom, de a pocsék Ice Cube-os második részen sokkal jobban szórakoztam! Ami működik a Halálos Iramban szériában nem feltétlenül működik egy másik szériában. EZ az élő példája ennek! Nagyon rossz volt.)

Frankenstein (1931) 10/7 (Itt volt az ideje megnézni ezt a klasszikust, és meglepett, hogy mennyire állja meg a helyét mind a mai napig! Sok hibája van, ami miatt csak 7 pontot adtam neki, viszont abban az időben ez a film magalehetett a Terror. Ilyen téren minden dicséretet megérdemel!) 

James Bond - Az aranypisztolyos férfi 10/7 (Az nap, amikor megtudtam, hogy Roger Moore meghalt összeszedtem minden bátorságomat és megnéztem a következő Bnd filmjét, ezzel is tisztelegve a munkássága előtt. Milyen jól tettem, mert ez a film már sokkal jobban működött a számomra. A sztori nem volt fölöslegesen lenyűjtva, rengeteg kreatív forgatókönyvi és vizuális megvalósítása volt és a humor is jól működött. Egyébként egy picikét félelmetes, hogy pont abban az évben halt meg Roger Moore, amikor elhatároztam, hogy megnézem az összes James Bond filmet, és abban a hónapban halt meg, amikor elérkeztem az Ő filmjeihez. Ilyenkor kiráz a hideg!) 

20slide6.jpg

A faun labirintusa 10/9 (Én kis naív azt hittem, hogy ez egy egyszerű kis gyerekeknek szóló Fantasy lesz. Soha nem tévedtem még ekkorát!)

Fülledtség 10/9 (A Wachowski testvérek első rendezése, ami simán odatehető a Mátrix mellé! Egy fordulatokban gazdag, kiszámíthatatlan történet, aminek a végén mindenki leizzad, annyira intenzív élményt nyújt.)

Baseball álmok 10/9 (Egy fantasztikus film a családról, arról, hogy soha nem szabad feladni az álmainkat, meg a spirituális dolgokról! Van benne egy fölösleges történetszál, de a film vége annyira magával ragad volt, hogy a könnyezés határán voltam, ezért az a hibája már egyáltalán nem érdekelt.)

field_of_dreams_5.png

Benjamin Button különös élete 10/8 (Egy nagyon érdeks, de szerintem egy 15-20 perccel hosszabb film, forradalmi látványvilággal.)

Váratlan szépség 10/3 (Egy velejéig romlott, manipulatív film, egész jó színészi alakításokkal. A filmről bemutató biztosan fog készülni, mert már régen idegesített fel egy film ennyire!)

9-es terv a világűrből 10/4 (Itt volt az ideje minden idők egyik leghíresebb rossz filmjét megnézni. Nagyon szórakoztató volt, de sok benne az üresjárat, ami miatt nem olyan élvezetes a számomra, mint egy Szamuráj Zsaru. Viszont még mindig egy emlékezetes alkotás!)

plan-9-from-outer-space.jpg

Ed Wood 10/9 (A film megnézése után viszont már teljesen más szemmel tekintettem nem csak a 9-es tervre, de a rendezőre is. Még egy ennyire motivált, ambíciózus, segítőkész, pocsék rendezőt, még nem láttam. Nekem egyszerűen nem lenne annyi energiám a filmkészítésre, mint ennek a fiatal embernek volt. A filmjei továbbra is borzalmasak, viszont ezzel beírta magát a történelem könyvekbe. Manapság is rengeteg borzalmas film készül, de ha nincsen olyan szinten, mint a Troll 2 vagy a The Room, akkor mindenki azonnal elfelejti.)

A cápa 10/8 (Egy másik film, amit már régen be kellett volna pótolnom. Azonban megérte rá várni, mert lenyűgöző, hogy a technikai problémák ellenére mind a mai napig megállja a helyét... Sőt, egyre jobb lesz!

Címkék: Filmes napló
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr6912556607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mangekyo22 2017.06.06. 11:58:09

Szép lista! Nem semmi lehetett mind megnézni! ;)

Az Egyiptom Istenei-nél én sem értem, hogy lehetett ennyire rossz azzal a rendezővel, aki a Holló-t és a Dark City-t készítette, viszont lehet, hogy a probléma a forgatókönyvíróban és a producerekben kereshető. Mit lehet azokról tudni?

Láttad a Fantomok című filmet? Fent van az indavideó csatornámon Ősellenség címen (korhatáros). Közepes film, de nem rossz - nekem az eleje tetszett, a felétől enyhe lejtmenet néhány szórakoztató ötlettel, viszont a "főgonosz"...... jaj... oké, hogy 1990 óta nagyon nehéz bármi eredetit kitalálni, de azért ne. Ajánlom neked, ha nem is fog tetszeni, legalább egy élménnyel gazdagabb leszel! ;)

Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2017.06.06. 14:49:50

@Mangekyo22: Köszi az ajánlást, felkeltetted az érdeklődésemet! ;)
CinemaLion
süti beállítások módosítása