CinemaLion

2017. április 22. 21:13 - Tomlion

DVD-k, amiket biztosan nem szerzek be!

Még nem rendelkezek nagy DVD gyűjteménnyel (130 darab), de úgy éreztem megosztom veletek, mely az a néhány film/kiadás, amiket bizonyos okok miatt nem fogok/tudok beszerezni.

Előtte viszont megemlíteném, hogy jobb oldalon az Ajánlott oldalok között megtaláljátok az Anime Manga Palota nevezetű blogot, akik leginkább anime/manga témában, de néha film/sorozat témában is szoktak minőségi írásos/videós kritikákkal jelentkezni. Valamint Vasárnap és Hétfőn jelentkezek egy jó és egy rossz film kritikával. Mint mindig mostanában ismét sokat foglalkoztam a videókkal, de most sikerült olyan filmeket is néznem, amikről ha videóban nem is, de írásos formában mindenképpen érdemes beszélnem!

dvds.jpg

Nézzük akkor a filmeket...

1. Vissza a jövőbe (Trilógia)

vissza-a-jovobe-doboz_1_1.jpg

Imádom ezt a szériát, konkrétan a gyermekkorom részét képezi. Mégis a kiadók azért, hogy 5.1-es hangsávval kiadhassák DVD-n és Blu-Ray-en a létező legnagyobb bűnt követték el, amit egy filmmel lehet csinálni... Újra szinkronizálták! Lehetne azt mondani, hogy akkor "Miért nem nézem meg eredeti szonkronnal?". Jogos a kérdés, de szerintem a legtöbb ember a gyermekkora legkedvesebb filmjeit nem akarja eredeti szinkronnal megnézni. FŐLEG ennél a filmnnél nem! Én is belehallgattam és nekem nagyon nem jött be, díszként pedig nem akarom a polcomon tartani a DVD-t, csak azért, hogy OTT porosodjon.

Az első részről készült szinkron összehasonlítást ITT megnézhetitek!

 

2. Star Wars (Eredeti és Előzmény Trilógia)

star-wars-teljes-gyujtemeny-blu-ray.jpg

A Vissza a jövőbe szériához hasonlóan a Csillagok háborúját is azért nem szerzem be, mert amit meglehet venni az a 2011-es kiadás az öszes hülyeségével együtt. Fölösleges plusz jelenetek és ronda CGI elemek. A 6. részben konkrétan két féleképpen tették tönkre Darth Vader karakterét. Az egyik hogy amikor ledobja az Uralkodót előtte azt mondja hangosan (KÉTSZER), hogy "Nem" valamint az utolsó jelenetben, amikor Luke látja Anakin, Yoda és Ben "szellemét"  Anakin ebben a verzióban nem más, mint Hayden Christensen. Az összes változtatás közül ez a kettő az, ami a legjobban beintett az igazi Star Wars rajongóknak. Míg nem adják ki újra hivatalosan az eredeti verziókat, addig nem vagyok hajlandó pénzt költeni ezekre a méltatlan verziókra. Az előzmény trilógiát pedig azért nem akarom beszerezni, mert nem birom őket. A 3. rész az, amit néha-néha megszoktam nézni, mert messze az a legjobb film az előzmények közül (IGEN, még a Zsivány egyesnél is jobb!). Nem tartom a Bajlós árnyakat és a Klónok támadását nézhetetlenül rossznak, csak unalmas tekintem őket. Ha a legjobb jeleneteit akarom megnézni, amik általában az akció szekvenciák, akkor azokat megnézem a Youtube-on. Ezért nem érzem szükségét, hogy beszerezzem az előzményeket. Viszont, hogy ne legyen a gyűjteményem Star Wars filmek nélkül az Ébredő Erő-t hamarosan beszerzem, amikor olcsóbb lesz!

 

3. Béna folytatások (PL: Die Hard 5. Jason Bourne... stb.)

die-hard-5-dvd.jpgjason-bourne-dvd_1.jpg

Azért, mert létezik egy sikeres filmszéria soha nem éreztem a kényszert és a szükségét annak, hogy a sorozat összes epizódját beszerezzem. Sokan úgy vannak vele, ha már elkezdtek egy sorozat gyűjtését, akkor kötelező az összes részét beszerezni, még akkor is, ha nem szereti az újabb epizódokat. Ez számomra soha nem volt fontos. Hasonlóan, mint a Star Wars ezőzményeknél, nem akarom újra nézni a filmeket, ha nem voltak kellemes emlékeim róla, akkor meg minek legyen a polcon? Azért, hogy valakinek megmutassam, aki nem látta és közösen szenvedjünk rajta? Ezért fogom kihagyni a Rambó szériánál a harmadik részt. Az annyira rossz volt, hogy arról nem csak videót, de még kritikát sem érdemes írnom róla. Elég lesz nekem az első, a második és a negyedik!

 

4. Ritkaságok...

550.jpg

Itt bármire gondolok, amik magyarul már-már beszerezhetetlenek, csak eredeti nyelven vagy az én esetemben csak németül szerezhetőek be. Ha pedig mégis meglehet őket szerezni, akkor vagy horribilis összegekért lehet megszerezni vagy már a nézhetetlenségig össze vannak karcolva. Blu-Ray lejátszóm és konzolom pedig sajnos nincsen, viszont egyes filmket már csak ott tudnám megkaparintani sokkal olcsóbban. A piacok ilyen téren igazi aranybányák. Olyan filmeket szereztem már be ilyen helyeken, amikről azt hittem soha az életben nem fogom jó áron/állapotban beszerezni. Az online platformok (pl. jófogás) is jó hely filmek beszerzésére, de ott sem lehet minden filmet beszerezni. 

 

Hirtelen ennyi jutott az eszembe. Nektek mely filmek/kiadások azok, amiket biztosan nem fogtok vagy nem tudtok beszerezni?

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr3812446395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hardcore4Life 2017.04.23. 16:57:45

Sajnos az újraszinkronizált Vissza a jövőbe kifejezetten elszomorító.... Én megvettem a trilógiát az új kiadásos DVD-n, és a film nézése közben esett le a tantusz, hogy miért érzem ennyire gyámoltalannak és lelketlennek a szinkront....

Én az alábbiakat szeretném/szerettem volna beszerezni magyarul, de majdnem lehetetlen:
Rocksuli (1 helyen láttam eddig 10 ezer! forintért)
Memento (rohadt ritka magyarul, ahol meg kapható ott használt és 4000 forint környékén kezdődik)
Vaklárma (ez csak magyar felirattal kapható, pedig itt is legendás a szinkron)
Oscar (Stallone féle - állítólag ezt ki sem adták itthon DVD-n, pedig a magyar szinkron teszi fergetegessé)
Így jártam anyátokkal (magyar szinkron - szerintem - ennél a sitcom-nál kifejezetten jó volt, de ebből sem készült soha magyar kiadás)
Lelkük rajta (ehhez nem is tudom készült-e magyar kiadás valaha, de még angolul is csak az amazonon beszerezhető)
Tizenkét dühös ember (az 1957-es, ezt sem adták ki magyarul, pedig ennek is jó a szinkronja)

Mangekyo22 2017.04.25. 19:15:49

Először is köszönjük szépen, hogy kiraktál minket a blogodra! :)

Gyűjtemények.... 130 db filmed van?! Gratulálok! Nekem max 50 filmem van. Fogsz majd listát készíteni belőlük? Illetve mennyi belőle "különleges kiadású"? Nagyon f*sza lista lenne! ;)

A szinkron összehasonlítás.... te jó ég! Komolyan nem volt ott senki, aki szólt volna, hogy ez az új nem hogy a régihez képest rossz, de még a karakter fizikumához sem illik?

Én nagyon szeretem az Raul Julia féle Addams Family filmeket, de sajnos kizárólag a második részt tudtam megszerezni magyar boltokban, az első részt sehol! No meg persze rengeteg millió anime film sem szerezhető be Magyarországon. :( De legalább az Akira különleges kiadását megtudtam szerezni! :)

Filmdoki 2017.10.06. 14:11:54

Én beszereztem a Vissza a jövőbe trilógiát, új szinkron ide vagy oda. Ugyanis az angol hangsáv príma, remek poénokat kapunk így is, és nem mellesleg abszolút egy szinten mozog a klasszikus magyar szinkronnal.
CinemaLion
süti beállítások módosítása