CinemaLion

2017. november 01. 04:00 - Tomlion

Filmes napló: 2017 Október

Sziasztok! Újabb hónap, újabb filmek! A megszokott módon itt néhány mondatban elolvashatjátok, hogy az előző hónapban miket néztem meg. A korábban már látott, újra nézett filmeket egy nagy X-el jelölöm!  

Képtalálat a következőre: „october movies”

Holtan érkezett 10/6

AZ 10/8 (Nagyon furán fog ez hangzani, de számomra ez a film egy nagyon jó gyerekekről szóló kaland film volt, amiben nem mellesleg egy gyilkos bohóc is szerepelt! Mint horror nekem nem működött, két jelenet kivételével az elején, amitől egy picit libabőrös lettem, de összegészében a rengeteg Jump Scare egy idő után már inkább idegesített, semhogy megijesztett volna. Ennek ellenére a gyerekek közötti kémia nagyszerűen működött, évek óta nem láttam ennyire sok jó gyerek színészt, a 80-as évek hangulata nekem nagyon tetszett, nagyon jó tempója volt, egy percig sem unatkoztam a több, mint két órás játékidő alatt, látványilag pedig a toppon volt. Ezek után nagyon kíváncsi vagyok a második részre, mert nem láttam az eredeti TV filmet és a könyvet sem olvastam.)

James Bond - Aranyszem 10/9 (A filmről írt kritikámat ITT elolvashatjátok!)

Sírok között 10/9 X (A filmről írt minikritikámat ITT elolvashatjátok! Másodszorra is egy hatalmas élmény volt, egy igazi gyöngyszem, amit minden krimi rajongónak csak ajánlani tudok.)

Bojack Horseman 10/10 (Három évadot vártam arra, hogy értékeljem a sorozatot, mert főleg a kezdetekben nem tudtam, hogy ez a végére jó lesz-e vagy sem. A 4. évad pedig messze a legkomplexebb és legjobb évada volt eddig -szerintem- a szériának. Ennél jobban és realisztikusabban előadott párkapcsolati, meg egyáltalán élettel kapcsolatos komoly témákkal foglalkozó kiváló sorozatot régen láttam, ahol még a slapstick humor is kiválóan működik. A látvány a kezdetekben szokatlan és sokaknak lehet, hogy nem fog tetszeni, de a tartalom, amit a műsor nyújtani tud a legjobbak közé emeli, ami miatt négy évad után megadtam a 10 pontot!) 

Képtalálat a következőre: „bojack horseman wallpaper”

Annie Hall 10/8

One Piece Episode of East Blue 10/6 (A filmről írt minikritikámat ITT elolvashatjátok!)

Egy becsületbeli ügy 10/8 

Ember a holdon 10/7 (Egy érdekes film, amivel számomra az volt a baj, hogy dokumentumfilmként sokkal jobban működött volna. Hiába csinálták meg az összes megtörtént eseményt, nem adja vissza ugyan azt a hatást, mint az interneten megtalálható igazi felvételek. Jim Carrey szerintem túl játszotta a szerepet! Az eredeti felvételeken látható, hogy Andy Kaufman sokkal visszafogottabban játszott, mint Carrey. A film pedig nem Andy Kaufman életét meséli el, hanem azon időszakát, amikor a TV-ben volt. Ennek következtében nem ismertem meg jobban ezt a személyt, mint az átlag közönség annak idején a TV-ben.)

A bennfentes 10/9 

Az országút fantomja 10/6 

Puszta formalitás 10/9 (Erről a filmről semmit nem tudtam, amikor elkezdtem nézni, ezért az a legjobb, ha itt sem mondok el semmit! Vakon nézzétek meg, ne olvassatok utána, mert úgy lesz teljes az élmény, nem akarom elrontani!)

Képtalálat a következőre: „puszta formalitás”

Star Wars - Az ébredő erő 10/9 X

Eszeveszett birodalom 10/6 (Ezzel a filmmel szerintem az volt a baj, hogy túl öregen néztem már meg. A főgonoszok nagyszerűek voltak, de minden másban a film középszerű volt. A humor hol működött, hol nem, a karakterek egydimenziósak voltak, a látvány sem túl kreatív, a tanulságot pedig már láthattuk nem egy filmben sokkal jobban előadva. Egynek elment, de semmi több.)

Fekete mise 10/6 (Hiába egy igaz történet alapján készített film, hiába volt az operatőri munka kiváló, Johnny Depp pedig nagyon jó sajnos nagyon felejthetőre sikeredett. Talán objektíve jobb film, mint az általam nagyon kedvelt Legenda, de közel nem olyan emlékezetes.)

Szárnyas fejvadász 2049. 10/9 (Már többször említettem, hogy nem vagyok annyira oda az első Szárnyas fejvadászért. Viszont Denis Villeneuve egyik filmjében sem csalódtam eddig, ezért úgy voltam vele, hogy ezt a filmet Ő megtudja csinálni. Le is esett tőle az állam! Nehéz szavakkal leírni azt az élményt, amit a film nyújtott a számomra, de az biztos, hogy ennek a filmnek köszönhetően már valamennyire értem, hogy mások mit láthattak az első filmben. Az év egyik legjobb filmje!)

Képtalálat a következőre: „blade runner 2049”

Captain Underpants: The First Epic Movie 10/7 (A filmről hamarosan jelentkezek egy kritikával!)

Aljas utcák 10/5 (Scorsese egyik korai filmje, ami sajnos nagyon rosszul öregedett, mint forgatókönyvi, mint rendezés szempontjából. Harvey Keitel és De Niro közötti barátság és az ennek következtében kialakult alap konfliktus egyáltalán nem volt átérezhető. Nem látjuk, hogy milyen volt a kezdetekben a baráti kapcsolatuk, ez miatt a film vége semmilyen mértékben nem működött sajnos. Lehet, hogy egy klasszikus a 70-es évekből, viszont Scorsese az évek múlásával sokkal több, sokkal jobb filmmel megajándékozott minket.)

Baby Driver 10/9 X (A filmről írt minikritikámat ITT elolvashatjátok!)

James Bond - A holnap markában 10/7 (Egy egyszeri, simán megnézhető, de felejthető Bond film, ami a 90-es évek talán legjobban kinéző akció jeleneteivel rendelkezik. Over the Top, de rengeteg jelenetet valóban megcsináltak, ami miatt nem okozott a film csalódást.)

Assassin's Creed 10/3 (Gondolom ismeritek azt az érzést, hogy az összes negatív visszajelzés ellenére vannak olyan filmek, amik érdekelnek titeket. Nekem is volt nem egy ilyen film -például Elrabolva 3-, amikre azt gondoltam, hogy Én leszek az "A" valaki, akinek mégis tetszeni fog. Amint látjátok NEM! Még egy ennyire unalmas, érdektelen és logikátlan nagyköltségvetésű Blockbuster-t már nagyon régen láttam. Pedig a rendező korábbi munkája, a 2015-ös Macbeth szerintem egy nagyszerű film volt, Fassbender-t nagyon kedvelem, mint színészt, tehát minden adott volt, hogy egy jó film lehessen belőle.)  Képtalálat a következőre: „assassin's creed movie”

A Karib-tenger kalózai - A Fekete Gyöngy átka 10/9 X (Egy igazi kockázatos lépés volt, hogy a rengeteg bukott korábbi kalóz film ellenére ezt a filmet elkészítették. Annak ellenére, hogy ebben a műfajon belül számomra a Kapitány és katona egy sokkal jobb és érdekesebb alkotás volt -ami számomra 10/10-es volt- az első Karib-tenger kalózai film konkrétan a legjobb akció, kaland film ami csak szórakoztatni akar.) 

Rémálom az Elm utcában 6. - Freddy halála 10/6 X (Egy igazi bűnös élvezet a számomra, egy tipikusan annyira rossz, hogy az már jó film, ami már meg sem próbál horror lenni, hanem egy önmaga paródiája, egy vígjáték! Ezért bírom ezt a filmet.)

Teljesen idegenek 10/7 (Egy nagyon érdekes dráma az emberi kapcsolatokkal kapcsolatban, ami arról szól, hogy mi lenne, ha mindenki nyíltan elolvashatnák a személyes telefon üzeneteinket. Nos az alapkoncepció annak ellenére, hogy érdekes sajnos nagyon valószínűtlen, hogy egy ilyen esemény a valóságban megtörténhetne. Éppen ezért sajnos túl sok a véletlen egybe esés a filmben, és annak ellenére, hogy érdekes témákat feszeget sajnos közel nem olyan erőteljes, mint például egy Sunset Limited. A befejezéssel valamennyire mentették a menthetőt, de hirtelen nem volt annyira egyértelmű, viszont belegondolva egyben rontotta is a filmet, mert így túl sok értelme nem volt számomra a filmek. Ennek ellenére a beszélgetések szerintem vannak annyira érdekesek és elgondolkodtatóak, hogy megérjen egy megtekintést.) 

Barry Seal: A beszállító 10/8 (Egy hihetetlen ember hihetetlen életéről szóló film, ami a témája ellenére nagyon szórakoztató, pörgős és emlékezetes. Tom Cruise már évek óta nem volt olyan jó, mint itt!)

MacGruber 10/6 (Egy, a Nyírjuk ki Günthert-re hasonlító akció film paródia a közepes fajtából. Voltak nagyon jó poénok, voltak borzalmas poénok, a színészi alakítás jó fejjel is közepes volt, ami szerintem szándékos volt, de szerencsére nagyon rövid, aminek köszönhetően nem bántam meg a megnézését, de ajánlani őszintén nem tudom. Nézzétek meg az előzetesét, és ha tetszik akkor nézzétek meg, mert akkor szerintem el lesztek vele.) 

Kapcsolódó kép

A Karib-tenger kalózai 2 - Holtak kincse 10/7 X (Az első rész hatására pedig úgy döntöttem, hogy valamikor majd jelentkezek a teljes szériával több CinemaLion bemutatóval is.)

A Karib-tenger kalózai - A világ végén 10/8 X (Főleg azért, mert második nézésre a trilógia befejező része minden hibája ellenére sokkal jobban tetszett, mint a második rész, ami főleg számomra volt egy hatalmas meglepetés.)

A Karib-tenger kalózai - Ismeretlen vizeken 10/5 (Ezért meghozta a kedvemet a többi epizód megnézésére, mert évekkel korábban a Trilógia befejezése után a 4. részre nem voltam kíváncsi, és az értékelésemből pedig láthatjátok, hogy nem veszítettem volna vele túl sokat, ha kimarad az életemből.)

A Karib-tenger kalózai - Salazar bosszúja 10/6 (Viszont az ötödik rész már pozitívabb élmény volt, annak ellenére, hogy ez a film mutatja meg a legjobban, hogy a Trilógia után miért nem működött a széria. Videókkal nagy valószínűséggel már csak jövőre jelentkezek a szériával kapcsolatban.)

Képtalálat a következőre: „pirates of the caribbean 6”

A halál és a lányka 10/7 (Egy nagyon érdekes Thriller/Dráma, ami a nézés során nagyon tetszett, Sigourney Weaver szerintem nagyszerű volt a szerepben, viszont az utolsó jelenete a filmnek nagyon nem tetszett, valamint 2 nap után azt kellett mondanom, hogy az érdekes témája ellenére nem volt nagyon érdekes. Nem volt annyira sokkoló és feszült, mint kellett volna, ami szerintem a rendezés hibája, a sztori pedig kiszámítható volt. Ennek ellenére egy megnézést megérdemel, mert egy érdekes és fontos témáról szól az igazságszolgáltatással kapcsolatban.)

Nyírjuk ki Günthert! 10/7 (A Filmbarátok pontozásai alapján úgy gondoltam megnézem a filmet, még mielőtt megjelent volna a legújabb adásuk és azt kell mondanom, hogy minden hibája ellenére egy nagyon kellemes filmélmény volt, ami remekül kiparodizálja a mai valóság show koncepciót amiben a főszereplők bérgyilkosok. Sokaknak lehet nem fog tetszeni, mint nekünk, de a Volt egyszer egy Venice-hez hasonló alulértékelt filmnek tekintem, amit oktalanul pontoztak le ennyire alacsonyan.)

Halloween (1978) 10/9 X (Hiába, egy Horror klasszikus, ami tavaly elmaradt, de egyébként minden évben egy kötelező film, amit Halloween előtt meg kell néznem. Egy nagyon lassú, de nagyon feszült és realista Slasher Horror, ami valójában nem az első volt a történelemben, viszont ez a film hozta lére konkrétan ezt a műfajt!)

Kapcsolódó kép

Kincsvadászok 10/5 (Arra gondoltam, hogy a Monster Squad után -ami 10/7 volt- ez a film is tetszeni fog. Sajnos nem ez történt. Gyerekként biztosan imádtam volna, megmozgatta volna a fantáziámat, viszont a kaland alapjáraton nagyon közepes volt, a humor az nagyon nem működött, a gyerekszínészek pedig nagyon nem voltak jók. Az állandóan kiabáltak és egyszerre beszéltek, ami 30 perc után annyira felidegesített, hogy csak 10 perces dózisokban tudtam nézni a filmet, mert az állandó dumájukat egyszerűen nem tudtam elviselni. Persze, lehet azt mondani, hogy ez a film már nem nekem való, viszont, ahogy pár sorral feljebb mondtam, a Monster Squad egy nagyon kellemes élmény volt, ismét gyereknek éreztem magamat és nagy valószínűséggel újra fogom nézni. Ezt viszont el akarom felejteni.)

A macskák nem táncolnak 10/8 (Egy egyszerű, de nagyon aranyos mese egy macskáról, akinek az a legnagyobb álma, hogy ismert legyen Hollywood-ban, aminek az elérése közel nem olyan egyszerű, mint ahogyan gondolta. Nagyszerű animáció, remek tempó, egyszerű, de szerethető karakterek, remek dalok -mert ez egy Musical- és egy fontos tanulsággal rendelkezik a gyerekek számára. Nem egy klasszikus, a felnőttek számára nem nyújt sok újat a popkultúrális utalások kivételével, viszont unatkozni senki nem fog rajta!)

Kapcsolódó kép

Fűrész 8 - Újra játékban 10/5 (A filmről írt minikritikámat ITT elolvashatjátok!)

Die Hard 3. 10/9 X

James Bond - A világ nem elég 10/6 (Sztori szempontjából talán jobb, mint a Holnap markában volt, viszont ennek ellenére így is kiszámítható volt számomra. Pierce Brosnan szerintem itt volt a legjobb Bond szerepében, de a rendezés, a forgatókönyv és az akció jelenetek nagyon középszerűek voltak. Látvány szempontjából itt már megjelentek az egyértelmű CGI akció jelenetek is, amik eléggé rosszul öregedtek -már félek a folytatástól- nem látogatunk meg egy érdekes helyszínt sem, csak olajfúró helyeket vagy csővezetékeket, amik akárhogy nézzük nem lehet látványos felvételt készíteni róluk. Egy megnézést ennek ellenére mindenképpen megér, de nem lepődnék meg, ha jövő ilyenkor egy jelenetre sem fogok emlékezni belőle.) 

Hellraiser 10/6 (A Halloween-t pedig úgy döntöttem egy eddig nem látott Horror klasszikussal fejezem be. Sajnos a történet közel nem volt olyan érdesek, sőt nagyon unalmas volt, azonban a világ, amit felépített jobban érdekelt. Kár hogy nem azzal foglakozott inkább a film.)

Címkék: Filmes napló
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr2213117800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
CinemaLion
süti beállítások módosítása