CinemaLion

2018. május 01. 09:25 - Tomlion

Filmes napló: 2018 Április

Sziasztok! Újabb hónap, újabb filmek! A megszokott módon itt néhány mondatban elolvashatjátok, hogy az előző hónapban miket néztem meg. A korábban már látott, újra nézett filmeket egy nagy X-el jelölöm, amiket már több éve nem láttam és már alig emlékeztem rájuk egy kicsi x-el, valamint folytatom a Liam Neesom maratonomat, amiket LN-el jelölöm!

Kapcsolódó kép

Szörnyecskék 2. - Az új falka 10/7 (Az első részhez képest ezen a filmen sokkal jobban szórakoztam, ami pozitívan meglepett. Ugyan olyan idióta a sztori és szerethetőek a karakterek, mint az első részben, de ennek a filmnek volt öniróniája is például azzal kapcsolatban, hogy a szörnyek életre keltésének a szabályainak semmi értelme nincsen.)

ScoobyNatural 10/9 (Ez az Odaát című TV sorozatnak a crossover epizódja Scooby-Doo-val és bandájával. Nem ismerem a sorozatot, de amikor láttam egy előzetest erről az epizódról tudtam, hogy ezt látnom kell. Nem is okozott csalódást! Nagyjából képben voltam a sorozat alapkoncepciójával és a szereplőkkel, szóval nem éreztem elveszettnek magamat, mert maga az epizód a Scooby rajongók számára nagyon jól működik, ami bemutatja, hogy mi történne akkor, ha a Rejtély RT. tagjai olyan szituációkon mennének keresztül, amiknek következményei vannak. Egy érdekes és szórakoztató epizód volt!)

Képtalálat a következőre: „scoobynatural”

The Commuter: Nincs kiszállás 10/5 LN (Őszintén beszélek, amikor azt mondom, hogy bírtam Liam Neeson és  korábbi közös munkájukat, az Ismeretlen férfit, a Non-Stop-ot és az Éjszakai hajszát. Azonban ez a film néhány eléggé pofás akció jelenet kivételével teljesen hidegen hagyott. Ez a film pontról-pontra a Non-Stop című filmnek a Remake-je a klausztrofób, feszült jelenetek nélkül. Valamint az alacsony költségvetés ellenére rengeteg számítógépes trükköt használtak, például a vonat baleset annyira ocsmány volt, hogy köpni, nyelni nem tudtam. Liam Neeson-on is már látszik, hogy nincsen kedve ezekben a B kategóriás akció filmekben szerepelni és az elmúlt években egyre több, jó drámai szerepet is kezdett elvállalni, éppen ezért nem tudom felfogni, hogy mi lehetett az a motiváció, hogy elfogadja ennek a B filmes koncepciónak a szerepét. A lényeg, hogy az a néhány párharc, ami van benne tényleg eléggé pofás volt és összegészében még mindig jobb volt egy Elbarmolva 3-nál, bár őszintén ez nem egy nagy dicséret!)

Gonosz halott 3. - A sötétség serege 10/8 X (Nincsen olyan jó, mint a második rész, horror filmként sem állja már meg a helyét, azonban vígjátékként talán ez a legerősebb rész az egész szériában.)

Központi hírszerzés 10/7 (Semmi újat nem mutat, mint amit a legtöbb mai akció/vígjáték szolgáltat, mégis egy kellemes szórakozást nyújtott nekem. A Johnson/Hart páros nagyon jól működött, szerintem jobban, mint az új Jumanji-ban, a történet sablonos, de egy egyszerű, de fontos tanulsága miatt nem tudtam haragudni a filmre.)

Képtalálat a következőre: „központi hírszerzés”

Braindead - Hullajó! 10/9 (Semmit nem tudtam a filmről, csak azt, hogy egy horror film Peter Jackson-tól. Végül kaptam egy Evild Dead 2 stílusú horror/vígjátékot elképesztő maszk és báb munkával, nagyszerű de egyszerre nagyon groteszk humorral ami sokszor nagyon ízléstelen és rosszul éreztem magamat, hogy nevettem rajta, máskor viszont olyan horrorisztikus jelenetekkel, amiktől tátva maradt a szám! Ezért lepett meg a legjobban, hogy a sok vér és belsőség közepette a film egy felnövés történetet mesél el, ahol a főszereplő srác ki áll a legnagyobb félelme elé és meg küzd ellene!)

Vasember 3. 10/7 X (A mozi óta nem láttam a filmet, azonban egyszer elkaptam a TV-ben és úgy döntöttem megnézem, hogy kiderüljön mennyire állja meg manapság a helyét, főleg a Végtelen háború előtt. Meg is lepett, hogy ennyire szórakoztató volt, ami annyira nem nagy meglepetés, mert ez egy Shane Black Buddy Movie. Sajnos annak idején az előzetesek miatt egy sokkal sötétebb filmet vártam, ez miatt a nagyon király Mandarin fordulat kivételével sok dologra már nem emlékezetem. Most sem ájultam el tőle, de nagyon kellemes akció/vígjáték volt, főleg akkor, amikor a karakterek interakcióba léptek egymással.)

Tremors - Ahová lépek, szörny terem 10/7 (Avagy, a Cápa című film, csak a sivatagban. Pontosan úgy van felépítve, mint Spielberg klasszikusa, azzal a különbséggel, hogy sokkal több humort csempésztek bele az egyébként nagyon abszurd történetbe.)

Kapcsolódó kép

Anasztázia (1997) 10/6 (Őszintén... Már alig emlékszem valamire belőle. Egynek nem volt rossz, de nem nyújtott egy maradandó élményt.)

A múmia (2017) 10/3 (Miért néztem meg? Tudni szerettem volna, hogy a béna, de szórakoztató Brendan Fraser féle Múmia 3-hoz képest mennyivel lesz jobb vagy rosszabb film. Az állam pedig a padlón volt, hogy mennyire semmilyen, unalmas, és béna kísérlet volt ahhoz, hogy felépítsenek egy teljesen új filmes univerzumot. Örülök, hogy befuccsolt ez az egész vállalkozás, mert ebből nem szívesen néznék meg egy vagy több folytatást. Félelmetes, hogy a Brendan Fraser féle filmek mennyivel szórakoztatóbbak, pedig azok a filmek konkrétan Indiana Jones koppintások, de mégis megvolt ezeknek a filmeknek a saját hangjuk ahhoz, hogy egyediek maradhassanak. Ez a béna Reboot viszont egy kétségbeesett stúdió film volt egy bizonyos stílus és hangulat nélkül néhány látványos akcióval, amik egy Mission Impossible filmbe belefértek volna, de itt valamiért egyszerűen nem működtek.)

R.I.P.D. - Szellemzsaruk 10/4 (Míg a 2017-es Múmia egy béna próbálkozás volt a Brendan Fraser féle filmek népszerűségének és az MCU filmek stílusának lemásolására, addig ez a film konkrétan lemásolta a Sötét zsaruk film alapsztoriját, nagyon rosszul öregedett számítógépes trükkökkel, fantáziátlan történettel és gyenge poénokkal. Ennek ellenére a film néha már annyira rossz volt, hogy már ez miatt volt szórakoztató, ami viszont nem volt a készítők elsődleges szándéka. Valamint a film alig hosszabb 90 percnél, szóval egy hideg, esős délutánra esetleg még ajánlani is lehet egy megnézésre.)

Kapcsolódó kép

Ready Player One 10/8 (Ready Player One = FUN... De nem a Disney féle minden 30 másodpercben kell lennie egy poénnak fajtájú poénkodós baromság, hanem önmagát komolyan gondoló FUN amiben tényleg voltak oda illő vicces elemek!)

Kincses sziget (1990) 10/7 (Egy hatalmas rajongója vagyok ezeknek a régi, tengereken zajló kaland történeteknek, de nem csak filmekben, hanem könyvek formájában is. Amerikában a Kincses sziget könyv egyike a legnépszerűbb gyerek könyveknek, hasonló módon, mint a Robinson Crusoe és hiába érződött a filmen, hogy alacsony költségvetésű volt, mert ez egy TV film, amit annak idején kevés helyen moziban is adtak, ez egy igazán szórakoztató kaland, amit majd valamikor könyv formájában is átszeretnék élni. Valamint megtudtam, hogy a Fekete vitorlák című sorozat ennek a történetnek az előzményé meséli el, amire őszintén nagyon kíváncsi vagyok. Olyannak hallottam, mint ha a Trónok harca és a Karib-tenger kalózai-nak lenne a keveréke, ami nagyon érdekesnek ígérkezik. Egyébként ennek a történetnek messze az egyik legjobb adaptációja a Disney féle Kincses bolygó című film, amit mindenkinek ajánlok a megnézésére, mert az a film tényleg nagyszerű!)

Kapcsolódó kép

A misszió 10/6 LN (Egy érdekes történet, ami sajnos túlzottan egy Oscar-Bait filmnek érződik, mert a film elején konkrétan kiírták, hogy Cannes-ban elnyerte a fődíjat. Objektíve pedig tényleg egy érdekes film volt, ami sajnos egyáltalán nem érdekelt. Úgy állok ezekkel a direkt díjakra menő régi filmekre, hogy ha képtelenek engemet érzelmileg bevonzani, akkor nagyon érződik rajtuk a kór, és hogy manapság semmi esélyük nem lenne egy esetleges díj elnyerésére. Sok mai díjazott filmre is azt gondolom, hogy érdekes és fontos filmek, de nem fognak a filmek ezekről a filmekről 30 év múlva beszélni, mert már nem lesznek aktuálisak. Érdekes történetek maradnak, de nem maradandóak. A misszió-val is így járt nálam!)

Cooties 10/7 (Nem vártam semmit ettől a filmtől és ehhez képest kaptam egy nagyon szórakoztató és ami még fontosabb, rövid zombi filmet, ami nem egy Zombieland vagy egy Haláli hullák hajnala, de egy megnézést mindenképpen megérdemel, mert gyerek zombikat nem mindennap láthat az ember. Volt 1-2 jelenet, ami az ízléstelenség határait feszegette a gyerek zombikkal kapcsolatban, de mivel ez a néhány pillanat is képernyőn kívül történt meg szerintem még belefér a filmbe, de kétségtelen, hogy NE nézzétek meg, ha most lettetek szülők, mert akkor tényleg nagyon ízléstelennek érződhet egyesek számára!)

Képtalálat a következőre: „cooties”

Az admirális (2015) 10/8 (Ez egy történelmi dráma a Holland forradalom és szabadságharcról, ami egyben Hollandia második legdrágább filmje, ami minden egyes képkockán látszódik. Ahogy mondtam, korábban érdekesnek találom a történelem ezen időszakait. Tengeri csaták, forradalmak, árulások, egyszerűen egy tökéletes időszak filmek számára, amit egyszerre nehéz szórakoztatóan adaptálni. Nem is csodálom, hogy nem nagyon készülnek ilyen stílusú filmek. A Holland történelemmel kapcsolatban előtte semmit nem tudtam, ami segített abban, hogy élvezhessem a filmet és felkeltette az érdeklődésemet ezen időszak iránt. Ez miatt elő is jött néhány negatívum. A két óra 10 perces játékidő úgy állítja be ezt az időszakot, mint ha néhány hónap, maximum egy év alatt zajlott volna le ez az egész, míg a valóságban több évtized alatt történtek ezek az események. Azonban a film tempójának ez nagyon sokat segített, hogy gyorsan történtek az események, mert így a film tempója valami észveszejtő, egy pillanatig sem fogunk unatkozni a látottakon. A vízi csaták pedig eszméletlenül látványosak. Annak ellenére, hogy összesen csak 4-5 hajó állt rendelkezésre a forgatásokon a számítógépes trükkök sokkal grandiózusabbnak állítják be ezeket az epikus csatákat. Néha talán túl sokat használtak lassításokat, de egy ilyen epikus történetnél szerintem még belefért a kis pátoszosság.)

Képtalálat a következőre: „az admirális 2015”

Sztálin halála 10/9 (Az elmúlt évek egyik legjobb szatírája, amit láthattam. Ennél többet nem is szeretnék mondani, a lényeg, hogy az év egyik legjobb és talán legviccesebb filmje eddig! Kötelező!)

Hullagyáros 10/7 ( az elmúlt néhány évben egyre nagyobb ismeretségre tesz szert a direkt DVD-re készített kis költségvetésű akció filmjeivel. Nem véletlenül, mert lehet, hogy ez a film is egy sablon tenger közepes színészi alakításokkal és klisés sztorival, amiért viszont érdemes a filmjeit megnézni, azok az akció jelenetek! Elképesztő, hogy az alacsony költségvetésnek köszönhetően sokkal könnyebb és ironikus módon több idejük van a kaszkadőröknek elkészíteniük ezeket a látványos bunyókat, amik mentesek a borzalmas kamera rángatásoktól, a kesze-kusza vágásoktól, mert az akciók mindig stílusosak, átláthatóak, csak akkor vágnak bennük, amikor szükségesek. Persze, nincsenek ezek az akciók John Wick vagy Kingsman minőségűek, DE néhány évvel ezelőtt, amikor minden második nagy költségvetésű akciófilm Elhurcolva vagy Elrabolva 3 minőséget képviseltek hihetetlen hogy a kis költségvetésű filmek kisebb hányada a nagy stúdiók munkáin is túl tettek. Ez miatt adtam a filmnek 7 pontot, mert még a minimál büdzsé ellenére is elmondható a filmről, hogy sztori szempontjából is eléggé ambiciózus néhány tekintetben. Még valami... Valaki Hollywood-ban karolja már fel ezt az embert, mert belőle simán lehetne egy új klasszis akció sztár, mint Jason Statham, Keanu Reeves, ne csak egy mellékszereplő legyen egy Feláldozhatók filmben!!!)

Egy akció jelenet a filmből!

Star Wars: Az utolsó Jedik 10/9 X (Ahogyan az előző videómban bejelentettem, hamarosan Bemutató!)

Dünyayi Kurtaran Adam - Török Star Wars 10/1 (A Filmbarátok kommentárjával ajánlott a megnézése!)

Pajzán kísértetek 10/5 LN (Egy érdekesnek kiinduló, de hamar unalomba fulladó vígjáték, amit egyszer meglehet nézni, de nem nyújt maradandó élményt!)

Csapnivaló 10/7 (Egy érdekes film arról, hogy milyen feszültségekkel járhat egy filmforgatás. Picit zavart, hogy nem egyszer álomjelenetek formájában kapjuk meg ezeket a jeleneteket, amik 20-30 perc hosszúak lehetnek, ami miatt sajnos nincsen egy elejétől végig vezetett történet, hanem kaptunk néhány szituációt, ami miatt frusztráló és egyben sikeres lehet egy forgatás. Ez miatt viszont nem volt annyira emlékezetes, mint egy Ed Wood vagy egy Katasztrófaművész, de aki rajong a filmekért, mint Én annak megéri a megnézése, mert alig 90 perces és elrepül vele az idő.)

Képtalálat a következőre: „csapnivaló”

Sosem voltál itt 10/7 (Egy érdekes bosszúsztori, ami néha túl művészi lett, ami nem volt indokolt, de a film második fele miatt szerintem érdemes bepróbálkozni vele.)

Gengszterzsaruk 10/6 (Az előzetese borzalmas volt, a casting pedig egyáltalán nem volt meggyőző. Végül csak részben lett igazam, mert tényleg unalmas a történet, ami egytől-egyig lemásolta a zseniális Szemtől szemben című filmnek az alapsztoriját és néhány akció jelenet kísértetiesen hasonlított a klasszikus néhány jelenetére. Gerard Butler karakterének a személyes "drámája" teljesen hidegen hagyott és ez miatt fölöslegesen lett 15-20 perccel hosszabb a film, mint ami egészséges lett volna, a többi karakter sem volt igazán érdekes... Mégis, amikor a bankrablásokat láttuk és az azt követő akció jeleneteket, a második felében, hiába koppintottak jeleneteket a sokkal jobb klasszikustól mégis nagyon faszán lettek ezek a jelenetek megcsinálva. A film második fele annyira izgalmas volt, hogy már majdnem megérte megnézni ez miatt az egész filmet. Közel nem volt olyan unalmas és semmilyen, mint a hasonló Tripla 9-es, a rendezőben pedig látok potenciált, hogy a jövőben jó forgatókönyvvel rendelkező filmeket is rendezzen!)

Képtalálat a következőre: „gengszterzsaruk”

Micimackó kalandjai (1977) 10/9 x (Nem tudom hány éves lehettem, mikor utoljára láttam ez a filmet, de mivel hamarosan megjelenik a Barátom, Róbert Gida című film, aminek már van egy magyar nyelvű Teaser előzetese úgy éreztem megnézem ezeket a klasszikus filmeket és a TV sorozatból néhány rész a film előtt, mert nagyon érdekel. Maga a film pedig még mindig nagyon szerethető, aranyos, minden benne van, ami miatt annyira jók és emlékezetesek ezek a karakterek.)

Galaxy Quest - Galaktitkos küldetés 10/7 (Egy nagyon érdekes és meglepően aktuális film a rajongó táborokról és arról, hogy filmek és sorozatok karakterei néha sokkal népszerűbbek és közkedveltebbek, mint maguk a színészek, akik alakítják őket. Hogy miről szól a film azt nem szeretnél elárulni, mert akkor ellőném a poént, hogy miért annyira szórakoztató ez az alkotás, mert Én sem tudtam a filmről semmit. Nem zseniális, nem azt mondom, de egy meglepően jól öregedett film a 2000-es évek elejéről, ami tényleg meglepett, mert nekem ebből az időszakból csak a nagyon rosszul öregedett vígjátékok és akció filmek maradtak meg. Ez nem azok közé tartozik!)

Képtalálat a következőre: „galaxy quest”

OSS 117: Képtelen kémregény 10/8 (Az egyik pozitív csalódás után jöjjön a második. Miután posztoltam a Végső állomás-ról készített bemutatómat megnéztem ezt a filmet, amiről semmit nem tudtam. És, mint kiderült ez egy zseniális 2006-os francia paródia, ami a Sean Connery féle James Bond filmek korszakából készített filmekből csinál viccet! Mekkora az esélye annak, hogy miután annyit panaszkodtam a mai paródiákról, hogy a videó megjelenése után találok egy tényleg jól felépített és előadott paródiát egy népszerű zsánerből? Ugyan azt tudom mondani, mint a Galaxy Quest-nél is, hogy az a legjobb ha nem néztek utána, mert így egy poént sem lőttök el magatoknak!)

Falcon Rising 10/7 (Ezzel a filmmel is úgy jártam, mint a Hullagyáros-sal, hogy egy direkt DVD-re készített minimál büdzsés sablonos akciófilmhez képest nagyon ambíciózus a költségvetése ellenére nagyon jó akció jelenetekkel és a sablon tenger ellenére egy eléggé céltudatos, kiszámítható történettel, amit élvezet volt nézni a jó akcióknak köszönhetően. Ha nagyobb költségvetése lett volna biztos csak 5 pontot adtam volna, mert akkor nem lett volna akkora teljesítmény a film elkészítése, de így öröm volt látni mit hoznak ki a készítők abból, amijük volt. Nem tudom, valamiért a jó akció jelenetekkel rendelkező dikert DVD-re készített filmekre sokkal elnézőbb vagyok. De ha rosszak, akkor annál kegyetlenebbül bánok velük!)

Képtalálat a következőre: „falcon rising”

Bosszúállók: Végtelen háború 10/10 (A filmről írt kritikámat ITT elolvashatjátok!)

AZ (2017) 10/8 X (A nagyon jó karaktereknek és nagyszerű gyerek színészeknek köszönhetően a legtöbb átlag horrorral ellentétben ez a film nagyon jól fog öregedni, mert lehet, hogy a horror elemek már a mozi nézésnél sem voltak számomra annyira félelmetesek, a karakterek miatt nagyon tudom élvezni a látottakat és izgulni értük. A Dupla lemezes kiadást mindenkinek csak ajánlani tudom!)

Éjszakai járat 10/8 (Sokszor logikátlan, de nagyon feszült thriller Wes Craven rendezésében! Ajánlott a megnézése!)

Különös kegyetlenséggel 10/7 (Egy érdekes film, nagyon érdekes karakterekkel és egy kicsit összecsapott fináléval, ami egy picit sajnáltam, de élveztem, amíg tartott.)

Kapcsolódó kép

Címkék: Filmes napló
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr1913880920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
CinemaLion
süti beállítások módosítása