CinemaLion

2017. szeptember 01. 05:52 - Tomlion

Filmes napló: 2017 Augusztus

Sziasztok! Újabb hónap, újabb filmek! Sajnos a nyaralás és videó készítések miatt ebben a hónapban ritkábban jelentkeztem, mint szeretttem volna. A másik gond pedig, hogy ebben a hónapban kevés olyan filmet néztem, amikből tudnék nem túl rövid, nem összecsapott kritikát írni. Ennek ellenére a megszokott módon itt elolvashatjátok, hogy az előző hónapban miket néztem meg, és mi a véleményem róluk. A korábban már látott, újra nézett filmeket egy nagy X-el jelölöm!  

Total Recall (2012) 10/7 X (Erről és az eredeti filmről készített összehasonlító videómat ITT megnézhetitek!)

A majmok bolygója: Forradalom 10/8 X (A 3. rész miatt két év után ismét megnéztem a filmet és jobban tetszett, mint elsőnek! Az első részt még mindig egy picikét jobbnak tartom, de csak azért, mert emlékezetesebb volt, de ez a film mind látvány és karakterek terén igazi előrelépés volt az elődje után.)

WALL·E 10/10 X (Nem csoda, hogy 10 pontos, hiszen ebben az időszakban volt a Pixar a csúcson!)

James Bond - Polipka 10/6 (Gondoltam, hogy a Szigorúan bizalmas után gyenge lesz a következő Bond film. Ilyen téren nem okozott csalódást, mert amikor láttam Roger Moore-t beöltözni egy bohócnak elvesztettem minden reményt. Egynem viszont elment.)

James Bond - Soha ne mondd, hogy soha 10/4 (A nyaralásom utáni első film, amit megéztem, mert túl akartam lendülni rajta. Az egyik legismertebb nem hivatalos Bond film, mégpedig az általam nagyon kedvelt Tűzgolyó-nak a Remake-je, ami temérdek hibával rendelkezik és közel nem olyan jó, mint az eredeti vagy az ugyan abban az évben megjelent hivatalos Bond film, a Polipka. Egyedül Sean Connery volt az, ami valamennyire tudta menteni a helyzetet, de a rossz szkript, a gyenge színészek és a gyenge rendezés miatt egy felejthető és nyugodtan kihagyható film.)

Képtalálat a következőre: „never say never again”

Gyilkosság az Orient expresszen (1974) 10/8

Poirot - Gyilkosság az Orient expresszen 10/10X (Az összehasonlító kritikát ITT elolvashatjátok!)

A majmok bolygója: Háború 10/8 (Eljutottam az utolsó mozivetítésre és nem bántam meg! Ez az a fajta film, aminek a mozi vetítését vétek lett volna kihagyni. Nem tökéletes film, de annyi tartalom és konfliktus van a karakterek között, hogy nem bántam meg a megnézését.)
A múmia 10/7 (Egy idióta, de nagyon szerethető és szórakoztató akció kalandfilm, ami tudja, hogy egy Indiana Jones koppintás... Mégis, számomra sokkal jobb volt, mint a Végzet temploma és a Kristály koponya királysága! Egy agyatlan baromság, egész jó látványvilággal, egyszerű, de szerethető karakterekkel és jó akciókkal. Ennél többre nincsen szükség.)
Képtalálat a következőre: „the mummy 1999”
Hófehérke és a hét törpe (1937) 10/8 X (Az eredeti szinkronnal szoktam meg, de most megnéztem az új(abb) szinkronnal, ami egyáltalán nem lett rossz. A film pedig egy klasszikus, valamint egy filmtörténelmi mérföldkő!)
Showtime - Végtelen és képtelen 10/7 X (A Minikritikát ITT elolvashatjátok!)
Dunkirk 10/9 (Nolan ismét nem okozott csalódást... Bár szerintem ez a filmje AZ, amit 5-10 évig biztosan nem veszek elő, mert egyáltalán nem egy újra nézős darab. Nem a karakterei miatt, hanem a terror miatt, amit a film átadott, amit viszont csak a nagy vásznon lehetett átélni. Viszont otthon ugyan ezt a hatást már nem tudná kiváltani belőlem a film egy kis képernyőn, karakterek pedig nincsenek, akikért lehetne izgulni, csak a szituáció miatt tudtuk magunkat beleélni, ami viszont csak egyszer működik legalább is nálam. Nem hibátlan film, viszont idáig számomra az egyik legemlékezetesebb mozi élménye!)
Green Room 10/8 (Elsőnek 7 pontot adtam a filmre, mert a szereplők rengeteg ostoba döntést hoztak a játékidő alatt. Azonban minél többet gondolkodtam a film megnézése után egyre jobban tetszett, mert rájöttem, hogy a karakterek pontosan olyan döntéseket hoztak, amiket egy átlag ember is hozott volna. Ez miatt pedig a hülyeségek már logikus döntéseknek tűntek a számomra, mert ha Én is egy ilyen szituációba kerülnék szerintem ennél negyobb hülyeségeket hoztam volna és már az első 10 percben meghaltam volna. Egy nagyon realisztikus, nyomasztó filmélmény, amit az ínyenc filmnézőknek bátran tudok ajánlani!)
Oszkár (1967) 10/9 (Egy pörgős, marha vicces, kiszámíthatatlan film, ami alig 70 perces! Ajánlom a megnézését!)
Képtalálat a következőre: „oscar 1967”
Pixel 10/4 (A lehúzó Rage kritikámat ITT elolvashatjátok!)
In Bruge 10/8 X (Egy igazi Dark/Comedy a jobbik fajtából zseniális forgatókönyvvel, és nagyon jó színészekkel!)
Super 10/7 (Az egyik legrealisztikusabb szuperhős film, ami arról szól, hogy miként alakulna az, ha valaki szuperhősként akarna tevékenykedni. Ilyen téren jobb, mint a Kick/ass. Egy Dark Comedy az egyik legjobb fajtából, ami nagyon lassan indul be, a humor sokaknak nem működhet, de ha megtudjuk mégis miről/kiről szól a film és, hogy mi a tanulsága... Megérte!)
A galaxis Őrzői 10/9 X (A 2. résznek köszönhetően jobban szerettem a filmet, mint korábban! A filmről készített CinemaLion Bemutatómat ITT megnézhetitek!)
Slither - Féltél már nevetve? 10/8 (Egy Sci/fi, trancsír, zombi horror vígjáték szintén James Gunn rendezésében! Ebben a filmben minden benne van, amit lehet szeretni egy ilyen stílusú filmben. Egy 50-es éveket idéző B filmes sztori Dolog (1982) minőségű smink, maszk, báb munkával, jó humorral és meglepően jó színészi alakításokkal. Egy rendkívül egyszerű film, amit minden Horror rajongónak tudok ajánlani, akik már hiányolják a Davig Cronenberg stílusú szörny effekteket. Ilyen téren az elmúlt évek legjobbja!)
Pofa be! 10/8 X
Képtalálat a következőre: „pofa be”
Maraton életre-halálra 10/7 (Mivel mára-már hozzá vagyok szokva a thrillerekhez ebben a filmben már sok meglepetésben nem volt részem. Viszont annyira naturalistán adta vissza a kinzás élményét, amit egyik 24 évad sem tudott hitelesen visszaadni.)
Kincs, ami nincs 10/10 X
Detektiv Conan: Film 20 - A legsötétebb rémálom 10/6 (Ez az film most egy hatalmas csalódás volt az előző kettő film után. Már túlzottan behoz olyan karaktereket, akik az eredeti sorozatban kulcsfontosságúak és akkora hülyeségeket csinálnak, amiket az eredeti sorozatban maximum csak a végén látnánk, de még abban sem vagyok viztos. Viszont, mivel ez egy Conan mozi nem maradhat el a nagy csattanó, egy irreálisan hatalmas akció jelenet, ami a korábbi filmek viszonylatában is már nevetségesen túl lőttek a célon. Emlékeztek még, amikor a film fináléja konkrétan maga a bűnügy megfejtése volt? Ebből még EZ is hiányzott!)
Kapcsolódó kép
A köd (2007) 10/8 (Az 50-es évek szörnyfilmjeinek a karakter tipusait és hangulatát idéző Horror, aminek a legfélelmetesebb része valójában nem a szörnyek, amik a filmben szerepelnek, hanem a pszichológiai átváltozás, ami az embereket éri egy ilyen esemény folyamán! Egy régimódi, de nagyon nyomasztó filmélmény egy bevállalós fináléval!)
Üvegtigris 10/9 X (Hiába, egy klasszikus!)
Atlantisz gyermekei 10/7 (Egy nagyon kellemes film, ami emlékeztetett arra, hogy mennyire csodálatos-varázslatos volt a gyerekkor! A sajnálatosan tavaly elhunyt Anton Yelchin pedig 12 éves korában lejátszotta a zseniális Sir Anthony Hopkins-t! Hatalmas karrier állt volna még előtte.)
A galaxis őrzői Vol. 2 X 10/8 (Korábban már írtam a filmről egy kritikát, ITT viszont azt elmondhatom, hogy másodszorra sokkal jobban tetszett. A finálé még mindig nagyon erős, a film végi CGI csata pedig közel nem volt olyan zavaró, mint anno a moziban, a kicsi képernyő és a sokkal kisebb felbontásnak köszönhetően! Megvannak a hibái, kétségtelen, de ha egy film ennyire sikeresen eléri a nézőben, hogy törődjünk a karakterekért, akkor ez a film sikeresen elérte a célját és nem csak egyike a legjobb MCU folytatásoknak, de simán az egyik legjobb az MCU filmek között! A távoli jövőben szerintem lesz belőle egy részletesebb CinemaLion Bemutató.)
Képtalálat a következőre: „guardians of the galaxy 2”
Címkék: Filmes napló
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr1112794596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nárai · http://filmsztar.com 2017.09.01. 22:49:00

Jó kis összeállítást röffentettél.

Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2017.09.02. 05:39:17

@Nárai: Mióta csinálom a blogot és a videókat próbálok minél változatosabb lenni műfajok terén és olyan filmeket megnézni, amiket 2-3 éve nem néztem volna meg, és amikről részletesebben tudok beszélni megpróbálok egy blog bejegyzést vagy egy videót csinálni belőlük. Ez nem mindig jön össze, ezért találtam ki ezt a hónap végi Filmes naplót, ahol minden filmről beszélek, amit megnéztem.
Nem is kell mondanom, ennek köszönhetően sokkal jobb filmeket nézni, mint néhány éve korábban, ahol csak sablon sztorikat néztem állandóan. ;)
CinemaLion
süti beállítások módosítása