CinemaLion

2019. november 01. 05:00 - Tomlion

Filmes napló: 2019 Október

Sziasztok! Újabb hónap, újabb filmek. A megszokott módon itt néhány mondatban elolvashatjátok, hogy az előző hónapban miket néztem meg. A korábban már látott, újra nézett filmeket egy nagy X-el jelölöm!
octobercal_cover_istock.jpg

Hustlers 10/8 (Fura hasonlat... De ez a film olyan volt, mintha egy Breaking Bad évadot néztem volna meg két órába sűrítve, ami mégis jó volt!)

Joker 10/9 (A Filmnéző Podcast-en belül Lehel kollégámmal részletekig belemenően kibeszéltük az év egyik legnagyobb filmjét, amit ITT meghallgathattok!)

Viharzóna 10/7 (Az ilyen stílusú megtörtént eseteket feldolgozó történeteket mindig félve nézek meg és hiába lett egy picit túl Hollywood-ias, a látvány és a színészek miatt nagyon tudtam élvezni. James Horner nagyszerű zenéje pedig tovább emelte a film minőségét!)

2133movie0.jpg

Columbo - A recept: gyilkosság 10/10 X (Továbbra is azt tudom mondani, hogy a korai Columbo epizódok a legjobb krimi filmek, amiket TV-re valaha megírtak. Azok közül is EZ, a legelső rész szerintem még mindig a legjobb!)

Szex, csajok, Ibiza 10/4 X (Egy nagy rakás szar, de egy igazi bűnös élvezet a gyerekkoromból, ami a filmzene kivételével más nem nagyon értékelhető benne, de annyira debillen sármos, hogy most is "élvezet" volt újra nézni.)

Pókember - Idegenben 10/6 (Míg az első fele egy Ctrl C, Ctrl V másolata volt az első résznek a karakterek nehézségei és vágyai szempontjából, csak a második fele volt már történetileg picit, látványilag pedig sokkal jobb. Mégis csak a befejezés miatt érte meg igazán megnézni.)

Én, Pán Péter 10/7 (Egy csendes, kellemes, mégis melankolikus hangulatú dráma arról, mégis hogyan születhetett meg egy kis fantáziával az egyik legismertebb gyerek mese!)

finding_neverland_a_l.jpg

El Camino 10/8 (A világ egyik legjobb TV sorozatának egy két órás, befejező epilógusa, ami a sorozat végét követő 1-2 napot mutatja be néhány karakter helyzetéről. Akik látták a sorozatot sejthetik kiről van szó! Aki nem hatalmas revelációkat, akciókban gazdag bosszúsztorit vár, hanem a Breaking Bad-hez hasonlóan egy lassú, mérnöki precizitással kimért filmet elképesztő rendezéssel és operatőri munkával, az ezzel a filmmel megfogja találni a számításait! Meglettünk volna a film létezése nélkül? Ezt szerintem mindenki maga döntse el! Én személy szerint örültem annak, hogy egy új Better Call Saul évad előtt ismét visszatérhettem ebbe a világba és egy végső befejezésben részesülni.)

Oroszlánkirály (2019) 10/2 (Őszintén mondom, hogy adni akartam ennek egy esélyt. A CGI művészek és mindenki, aki keményen dolgozott a filmen megmutatta, hogy manapság már bármit meglehet valósítani számítógépes trükkökkel. De mindez SEMMIT nem jelent, ha a rendezés LAPOS! Bemutató belőle hamarabb lesz, mint sejtenétek!)

Titokzatos folyó 10/7 (Drámaként remek, nagyszerű színészek előadásában, de krimiként néha csapnivaló volt, mert mindig a legegyszerűbb megoldást választotta újabb konfliktusok kreálására, amik a karakterek részéről nem mindig voltak logikusak, a befejezéssel pedig nem voltam teljesen megelégedve. Nem rossz film, sőt egy kifejezetten jó dráma, de krimi rajongóként egy picit többet reméltem!)

Vuelven 10/6 (A gyerekkori traumát néhol érdekesen, máskor viszont picit erőltetetten bemutató film, ahol a misztikus elemek túl sokat vettek el számomra a mondanivalójából. Ellenben vannak igen erős művészi elemei is, ezért nem bántam meg a megnézését.)

main.jpg

Hőlégballon 10/8 (Egy nagyon izgalmas film, amiben néha érezhető volt a mondva csinált dráma -szomszéd lány-, de így is egy nagyon izgalmas film, amit csak ajánlani tudok.)

Sonic the Hedgehog - The movie (1996) 10/6 (Egy 50 perces anime film gyermeki humorral, túl gyors tempóval, de remek látvánnyal, akciókkal és zenékkel.)

A halál jele 10/8 (Az Okja és a Snowpiercer rendezőjének a filmje, ami talán a legmerészebb befejezéssel rendelkezik, amit krimiben az elmúlt időszakban láthattam. Néhány fölösleges karakter és mellékszál miatt indokolatlanul hosszú, de mint krimi végig érdekfeszítő!)

A kezelés (2014) 10/9 (Ez a Német krimi lelkileg egész egyszerűen a padlóra küldött. Borzalmas volt nézni a gyomorforgató témája és hangulata miatt, a krimi szál remekül volt megírva, a főszereplő pedig nagyszerű, de az már hét szentség, hogy hosszú évekig nem akarom újra nézni!)

Élősködők 10/10 (A Snowpiercer rendezőjének a legújabb filmje, ami egyben az év egyik legjobbja!)

parasite.jpeg

Suszter, szabó, baka, kém 10/6 (Egy jól elkészített sablon kém sztori, amit egyedül az ismert színészek miatt tudtam átlátni a történetet. Ellenben a nagy izgalom, hatalmas reveláció vagy katarzis élmény elmaradt a végén.)

Mocsárvidék 10/7 (Egy klasszikus krimi. Se több, se kevesebb. Néha viszont bőven elég ennyi! A hangulata néha True Detective volt, ami kifejezetten jól működött a szetting miatt, az egyik főszereplő pedig pontosan úgy néz ki, mint a spanyol Matthew McConaughey.)

Halloween (1978) 10/9 X (Hiába, egy klasszikus!)

Állatolimpia (1980) 10/8 (Már gyerekkorom óta rengeteg alkalommal láttam, de szerintem most jöttem rá a filmnek a zsenialitására, hogy miért is szerettem egész életemben ezt a filmet! A filmről írt kritikámat ITT elolvashatjátok!)

Lánglovagok 10/6 (A rendezés a látvány és a ZENE (!!!) remek... A forgatókönyv viszont gyenge. Egyszerre egy tűzoltófilm, családi dráma, romantikus film, krimi és akció film. Nincsen egy nagyon erős fókuszpontja, emiatt pedig nagyon kesze-kusza. De egyszer meglehet nézni.)

iosyfi66bhob5uc27qviejrevju.jpg

Viharlovagok 10/8 (Egy újabb lovagos film, csak most a tengeren! Az élet pedig néha elképesztő dolgokat képes összehozni!)

Yesterday 10/7 (A világ egyik legjobb alapötletéből kaptunk egy teljesen jó filmet, aminek a korrekt szerelmi története túl sok időt vesz el. Ennek ellenére egy nagyon kellemes élmény!)

Holt költők társasága 10/9 (Még egy ilyen erős élet filozófiákról szóló filmet szerintem évek óta nem láttam egy olyan érzelmi katarzissal, ahol szem nem marad szárazon!)

Egy marék dinamit 10/9 (Igazán különleges élmény volt egy olyan Sergio Leone filmet nézni, amiről az égvilágon semmit nem tudtam. Könnyed, mégis drámai olyan pillanatokkal, amiket soha nem fogok elfelejteni!)

A lankadatlan - A Dewey Cox sztori 10/10 (Annyit nevettem és vigyorogtam rajta, hogy fizikai fájdalmat okozott! Igazi tragédia is ez az alkotás, mert ha 10 évvel később jelent volna meg egycsapásra kinyírná a mai sablon zenés életműveket feldolgozó filmek műfaját, ezért is nem lett belőle sajnos klasszikus!)

unrealisticboldazurevasesponge-mobile.jpg

Vérmesék 10/8 (Nagyon, de nagyon élveztem ezt a nem megszokott gengszter filmet. De mikor megláttam, hogy Luc Besson rendezte csak tátva maradt a szám! Tud ez az átkozott ember ha akar!)

Dolemite 10/4 (Egy blaxploitation gengszterfilm, aminek a műfaja nagyon is távol áll tőlem, de az Eddie Murphy főszereplésével készült "A nevem Dolemite" miatt gondoltam teszek egy próbát ezzel az egy filmmel. Egy kicsit buta, picit aranyos, nagyon gagyi, de ártalmatlan, aminek viszont akkora hatása volt a filmtörténelemre nézve, hogy máig érezhető ennek a hatása, éppen ezért elismerésre méltó mindaz, amit Rudy Ray Moore az élete során elért.)

A nevem Dolemite 10/8 (Éppen ezért a Rudy Ray Moore életének ezen szakaszát bemutató film egy olyan élményt nyújtott, hogy azt nehéz szavakba foglalni. Ezért imádom a filmek elkészülésének a körülményeiről készített filmeket. Egy szeretettel teljes alkotás, ahol Eddie Murphy szerintem még életében nem volt annyira jó, mint itt! Mindenkinek ajánlom, hogy a film előtt nézze meg az eredetit is, mert bizony így lesz teljes az élmény!)

nevtelen_7.png

Címkék: Filmes napló
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tomlion.blog.hu/api/trackback/id/tr6215274760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
CinemaLion
süti beállítások módosítása